nevihta, strele Svet24.si

Maj prinaša plohe in nevihte. V teh krajih bo ...

azijski sršen, invazivna vrsta Svet24.si

Škodljivi azijski sršen je že pri naših ...

kres, ogenj, prvi-maj, kresovanje Necenzurirano

Živel 1. maj ali kako normalizirati nenormalno

festival svobode gibanje svoboda zbiljsko golob pl Reporter.si

Golobovo napihovanje z dvema mandatoma, v katerih ...

doncic dallas Ekipa24.si

Dončić je razkril, kaj se dogaja z njegovim ...

marko in jerneja Njena.si

Poroka na prvi pogled: Trk realnosti takoj po ...

oblak danilovic Ekipa24.si

Takšnega Oblaka ne poznamo! Njegova izbranka je ...

Kolumna
Nezaželeni

Nezaželeni

Mitja Reichenberg, 02.04.2024 11:50:48

Delite na:

​​​​Na velika platna prihaja francosko-belgijska drama z naslovom Nezaželeni (orig. fr. Les Indésirables, Bâtiment 5) ki razkriva zgodbo mlade ženske, ki skuša preprečiti rušenje bloka, v katerem je odraščala.


Dramo je režiral Ladj Ly, skupaj z Giordanom Gederlinijem pa napisal scenarij, producenta sta Toufik Ayadi in Christophe Barral. Režiser Ladj Ly, rojen 19. marca 1980 v Parizu, je francoski filmski režiser in scenarist, za film Nesrečniki pa je leta 2019 prejel nagrado žirije na filmskem festivalu v Cannesu. Film je bil nominiran tudi za oskarja za najboljši tuji film. V novem filmu v glavnih vlogah zaigrajo Anta Diaw, Alexis Manenti, Aristote Luyindula, Steve Tientcheu, Aurélia Petit in Jeanne Balibar.


Zgodba pravi takole: mlada ženska Haby Keita (Anta Diaw), ki je globoko vpeta v življenje svoje skupnosti, odkrije načrt za prenovo soseske, v kateri živi. Načrt, ki ga za zaprtimi vrati vodi mladi zdravnik Pierre Forges (Alexis Manenti), postavljen v vlogo župana, zahteva rušenje bloka, v katerem je Haby odraščala. Skupaj s prebivalci stavbe se bo podala v srdit boj, da bi preprečila uničenje bloka 5.


Film seveda raziskuje vprašanja gentrifikacije, kjer je revnejša soseska podvržena prenovi, kar pogosto izpodriva prebivalce, vezane na svojo okolje, navade in kulturo. Prav gentrifikacija je dandanes izredno prisotna, saj gre za dokaj nasilno spreminjanje pretežno bivalnih mestnih predelov s pozidavo in prenovo v predele s turistično, večinoma storitveno namembnostjo za visoki razred. Film se ukvarja tudi s tesno povezanostjo med ljudmi in prikazuje boj za rešitev stavbe tudi kot boj za ohranitev lastne identitete in spomina ter kot upor proti brezosebnemu kapitalizmu – s tem pa povezanim konfliktom z županom.


Film je vreden ogleda tudi zaradi zavedanja samega problema, ki se mnogokrat kaže v preobleki prijazne ureditve okolice kot delovanje arhitekturnega elitizma in vedno prisotnega brezosebnega kapitalizma ter korupcije – povsod in kadarkoli.