Stanislav Štuhec Svet24.si

Kam je odšel Stanislav Štuhec? Svojci ga ...

Naj blok stoji na Pavšičevi ulici Svet24.si

Foto: Ponovno izbrali najlepši blok v Ljubljani

Damjan Žugelj Necenzurirano

Slovenski Watergate: tožilstvo zahteva preiskavo ...

asta-vrecko Reporter.si

Blamaža: levičarka Asta Vrečko namesto ...

rudiger Ekipa24.si

Genialno! Rüdiger vratarju Reala pomagal pred ...

Pogled, ki pove vse! Odkrito.si

Meghan - ljubosumni izpad? Ženski ukazala, naj se...

elsnik Ekipa24.si

Uh, kakšne besede! Kapetan Olimpije Elšnik po ...

Igra, ki je obnorela svet

Igor Fabjan, Ženska, 20.08.2018 14:01:48

Za nami so zaklenili vrata in v sobi Sherlocka Holmesa smo ostali prepuščeni svoji iznajdljivosti. Kapa, pelerina in pipa so nakazovale, da se je tu zadrževal slavni detektiv.

Delite na:
Igra, ki je obnorela svet
Če bi želeli zaživeti kot junak ali junakinja v domišljijski zgodbi in občutiti zmagoslavje ob odklepanju vrat, obiščite eno izmed vedno številčnejših sob za pobege. Igor Fabjan

A to nam ni pomagalo pri iskanju ključev, s pomočjo katerih bi lahko pobegnili iz sobe. Natanko 70 minut časa smo imeli, da rešimo vse skrivnosti in uganke, ki bi nas privedle do skrivališč posameznih ključev. 

Prvega smo našli hitro, iskanje naslednjih pa je bilo težje. A kljub temu smo jih našli in kazalo je, da bomo uspeli priti do zadnjega ključa, s katerim bi se rešili na prostost, a nam je zmanjkalo časa, kljub družbi naše radovedne psičke Lie, ki nam s svojim vohljanjem na koncu ni prav nič pomagala ...

Iz domišljijskega sveta v resničnost

Tako se je končala naša pustolovščina v eni izmed novodobnih interaktivnih družabnih iger, imenovana Resnični pobeg iz sobe – Real escape room. Igra je v zadnjem desetletju osvojila svet, njeni začetki pa segajo na Japonsko. Leta 2007 je Takao Kato v Kjotu organiziral prvo tovrstno igro. Udeleženci so bili navdušeni in igra se je začela širiti po Aziji. Izvajali so jo v večjih objektih, iz katerih so igralci morali pobegniti s pomočjo iskanja skritih predmetov in z reševanjem različnih ugank. Za večjo vznemirljivost so čas omejili na 60 minut. Prizorišča, ki so spominjala na kraje iz domišljijskega sveta, so začeli pripravljati vse bolj skrbno in igra je kmalu osvojila tudi Ameriko in Evropo.

Preberite tudi: Kako se izogniti potovalni slabosti? Kliknite TUKAJ!

V igri običajno sodelujeta dva do dvanajst igralcev. Lahko so prijatelji ali pa popolni neznanci, kar naredi igro še bolj zanimivo in nepredvidljivo. Prostori za igro se razlikujejo po velikosti in tematiki. Njihova ureditev je zahtevno delo, saj je potrebno igralce držati v napetosti in njihovo pozornost pritegniti z drobnimi, a natančno premišljenimi detajli. V sobi morajo igralci takoj začutiti, da so vstopili v drug čas, daleč od današnjega vsakdanjika. Le tako lahko doživijo zanimivo zgodbo, ki jih popelje stoletja nazaj, ali pa v fantazijsko deželo, v kateri se čas ustavi.

Zahtevnost in način reševanja ugank sta različna. Največji čar igre je v tem, da postanete del dogajanja v domišljijskem svetu in na razplet dogodkov vplivate sami oziroma s pomočjo soigralcev, medtem ko pri branju knjige, gledanju filma ali igranju video iger dogajanje spremljate sede. Igra je tako postala nekakšna združitev digitalnega sveta, gledališča in filmskega studia. Primerna je prav za vsakega radovedneža. Navadno ni fizično zahtevna in za reševanje problemov ni treba biti genij, saj več pomenijo iznajdljivost, vztrajnost, logično sklepanje in sodelovanje s soigralci.

Esacpe room.JPG
Največji čar igre je v tem, da postanete del dogajanja v domišljijskem svetu in na razplet dogodkov vplivate sami oziroma s pomočjo soigralcev.
Igor Fabjan

Kot bi vstopili v računalniško igro

Takao Kato se je že v vrtcu navduševal nad knjižnimi junaki. V osnovni šoli so ga prevzele dogodivščine Sherlocka Holmesa, potem pa so ga zasvojile video in računalniške igre. Po končanem študiju si je še vedno želel, da bi postal pravljični junak in del izmišljene zgodbe, ki bi jo lahko kreiral sam. Tako se je domislil dogodka, na katerega bi privabil več ljudi, predvsem takšnih, ki so že zasvojeni s sodobno tehnologijo in skoraj ne zapustijo več svojega doma. Zamislil si je prostor, poln ugank in skrivnosti, ki jih je treba rešiti, da najdete pot do izhoda. S tem je uspel domišljijski svet prenesti v resničnost! Igralci so bili postavljeni pred različno zahtevne naloge. Toda rešiti so jih morali aktivno, brez pomoči igralne konzole, tipkovnice in možnosti počitka v obliki »pavze« ... Nad njegovo domislico so se navdušili tako otroci kot odrasli in do danes je po vsem svetu skrivnostne sobe spoznavalo že več milijonov ljudi.

Želite poskusiti?

Če bi želeli zaživeti kot junak ali junakinja v domišljijski zgodbi in občutiti zmagoslavje ob odklepanju vrat, obiščite eno izmed vedno številčnejših sob za pobege, ki jih danes najdete skoraj v vseh večjih slovenskih krajih.

Sherlockovo dogodivščino lahko doživite v eni izmed ljubljanskih sob za pobege – The Key (www.thekey.si). Tam lahko preizkusite svojo iznajdljivost še v sobi Leonarda da Vincija, malo mlajšim pa je namenjena soba Čudežna dežela.