Mint Butterfield Svet24.si

Izginila hčerka ameriškega milijarderja, ...

duša Svet24.si

Pogovori s pokojnimi ne izčrpajo, ampak pomirijo

gašper bedenčič Necenzurirano

Tonin in Žakelj na policijo prinesla tudi ...

milan kucan sr Reporter.si

Razvnete strasti v SD: Milana Kučana razkuril ...

popovic Ekipa24.si

Velika drama kapetana Celja: Po tekmi z Domžalami...

Ansambel Igor in zlati zvoki Revija Stop

»Vse dni, vse noči« igrajo že lepih 32 let

luka doncic Ekipa24.si

Luka Dončić je postal del izbrancev in podpisal ...

Podkasti – skrivni način služenja?

i.v., 12.08.2022 13:00:48

Če ste med tistimi, ki radi poslušajo podkaste – predvsem tuje, zlasti ameriške –, ste najbrž že opazili, da so nekateri postali nekoliko tržno usmerjeni. Nekateri gostje namreč zelo veliko plačajo, da lahko nastopijo v popularnih podkastih.

Delite na:
Podkasti – skrivni način služenja?
podkast px

Sivo območje

Če se v vašem priljubljenem podkastu pojavi poseben gost, je morda za to priložnost gostitelju plačal več tisoč evrov. To je še posebej verjetno, če oseba v epizodi promovira izdelek ali podjetje. Tovrstna plačila pa niso vedno ustrezno razkrita, zato so se začele pojavljati siva območja, ki omogočajo tudi nezakonito služenje denarja. Kljub temu pa številna podjetja za podkaste, ki omogočajo takšne posle, uspevajo.

Od 20.000 do 50.000 dolarjev

Več gostov je za nastop plačalo od 20.000 do 50.000 dolarjev. Vodja podjetja Guestio predlaga honorar v višini približno 100 do 150 dolarjev na tisoč poslušalcev. Drugi podkasti bi lahko namesto tega pobirali provizije prek partnerskih povezav.

Zdi se, da je ta vrsta sponzorstva najbolj razširjena v podkastih o zdravju, kriptovalutah in poslovnih podkastih. V enem od primerov je poslovni trener Nick Unsworth podkastu Entrepreneurs on Fire plačal 35.000 dolarjev za dva nastopa in 12 tednov oglasov, kar se mu je povrnilo s 150.000 dolarji prihodkov od poslušalcev, ki so postali nove stranke.

Pojavlja se tudi drugod

Položaj ni drugačen od obtoževanj, da youtuberji in vplivneži v družbenih medijih oglašujejo izdelke, ne da bi pojasnili, da so za to prejeli nadomestilo. Leta 2020 je britanski organ za konkurenco in trge prisilil Instagram, da je ukrepal zoper vplivneže, ki niso razkrili komercialnih dogovorov.

»Kdor služi denar s tovrstnimi oglasnimi vsebinami, bi to moral razkriti,« je dejal newyorški medijski odvetnik Craig Delsack. »Gre le za dobro prakso in gradi zaupanje v izdajatelja podkastov. To ne sme postati kot Divji zahod.«

podkast
podkast
px