baterija Svet24.si

Dveletnica umrla po zaužitju baterije iz ...

hudournik fekalije žusterna Svet24.si

Hude kritike: Se po Kopru širi ljubljanski smrad?

janez cerar pl Reporter.si

Kazen za cerkvenega žvižgača? Duhovnik, ki je ...

roke Svet24.si

Ko on popiva, je 82-letna mama zaklenjena v ...

20210610-01064860 Necenzurirano

Partnerica novega ministra do službe v državnem ...

shutterstock_1945038574 Odkrito.si

Sočna poletna rulada iz le 6 sestavin!

FB_IMG_1624003912686 Njena.si

Poroka v velikem slogu: Saša in Miha kot princ in...

Žiga Pokorn: Všeč so mi večplastne animacije

Marjana Vovk, Vklop, 09.12.2018 19:01:31

Letošnji tekmovalni program Animateke je odprla slovenska risanka Max Morrison ustvarjalca Žige Pokorna in produkcijske hiše NuFrame. Novozelandec Max se je sicer »rodil« že pred leti kot aplikacija za mobilne telefone – takrat je pisal virtualne grafite po realnih površinah, v risanki pa bulji v televizijo.

Delite na:
Žiga Pokorn: Všeč so mi večplastne animacije
Risanka Max Morrison govori o tem, kako nas televizija posrka vase. NuFrame

»Želeli smo narediti tridimenzionalni lik, ki bi na dolgi rok postal blagovna znamka,« o ideji za Maxa Morrisona razlaga avtor risanke Žiga Pokorn. »Ustvarili smo lik in si zamislili celoten življenjepis zanj: v kateri vrtec je hodil, katere punce je imel, kako sta se spoznala njegova starša … Naredili smo aplikacijo, nato pa smo dobili še idejo za kratki risani film. To je bilo pred kakimi petimi leti, a risanke nismo dokončali.« Povod, da so končno jo, je žal precej žalosten: »Ko je umrl moj prijatelj in sodelavec Luka Kogovšek, ki je zasnoval ta lik in ga tudi animiral, smo sklenili, da moramo zanj dokončati ta filmček. In smo ga.« Max Morrison v svoji prvi risanki (ni nujno, da tudi zadnji) sedi pred televizijskim sprejemnikom in menjava kanale, televizija pa ga posrka vase. »Razmišljal sem o tem, kako buljimo v televizijo in smo neodzivni za vse drugo, dobesedno smo v televiziji.«

Navdušen nad 3D

Žiga je, seveda, velik ljubitelj risank. »Že od nekdaj so mi všeč! Sploh sem bil navdušen nad 3D animacijo, česar v mojem otroštvu še ni bilo toliko. Spomnim se, da sem ob gledanju Shreka občudoval, kako so ustvarili vodo – danes pa jo sam naredim v dveh minutah,« smeje obuja spomine. In kako je zašel v ta svet? »Prijatelj Blaž Slivnik, danes tudi moj sodelavec, ki je hodil na arhitekturo, mi je mulcu pokazal, kako je s pomočjo računalniškega programa ustvaril slike avta (upodabljanje oziroma rendering), in sem bil čisto navdušen. Kupil sem si računalnik in bil potem eno leto dobesedno zaprt v sobi in ustvarjal. Za MTV Adria sem naredil 3D špico in zanjo leta 2005 dobil nagrado na Magdaleni.« In tako se je začela njegova poklicna pot. Po nekaj letih »vajeništva« je leta 2008 z nekaj kolegi ustanovil lastno produkcijsko hišo NuFrame, ki se ukvarja s produkcijo in postprodukcijo animacij, efekti in barvno korekcijo (colour grading) filmov (Ne bom več luzerka, Posledice, Ivan, Nočno življenje, Drevo …), produkcijo oglasov, kjer je veliko računalniške grafike (CG), ustvarja aplikacije za mobilne telefone, igrice …

f-animateka2.jpg
Žiga Pokorn pozdravlja Animateko: »Vesel sem vsega, kar se dogaja v povezavi z animacijo, vse to je podpora in promocija slovenski animaciji.«
NuFrame

Večplastne animacije

Žiga s svojo ekipo trenutno ustvarja kratko risanko Pol pol o dveh gosenicah, ki živita v dveh jabolkih in nikakor ne moreta priti skupaj, ker je med njima prepad. To je pilotni projekt, iz katerega, upajo, bo nastala serija. Sodelujejo pa tudi s produkcijsko hišo Strup in RTV Slovenija pri osemminutnem filmčku (spet nastavek za serijo) Spacapufi. »Zanj smo zgradili sceno kot za 'stop motion' animacijo, zdaj pa vanjo vpletamo 3D karakterje. Fiksno ozadje in 3D liki. To je nov, drugačen, pisan svet mehkih, puhastih likov, ki jih je ustvaril umetnik Natan Esku.« Ustvarjanje risank je Žigi res ljubo. »Všeč so mi predvsem animacije, ki so večplastne in v katerih lahko uživajo tako otroci kot starši. Da na subtilen način otroku že nekaj razlagaš, hkrati pa se v tem najdejo tudi odrasli.« Najboljša risanka vseh časov je zanj preprosta La Linea. »Gre zgolj za premikajočo se črto, a ima vse: dober scenarij, odlično idejo, dobre poante … Še danes težko narediš tako zabavno risanko.« Sicer je njegov najljubši režiser risank Brad Bird (Železni velikan, Neverjetni, Ratatouille), obožuje Pixarjeve in »stop motion« animacije studia Laika (Škatlarji, Coraline, Kubo in dve struni). »Z veseljem gledam animirane filme, ker me v njih zanimajo čisto druge stvari, si v kinu ogledam vse – večkrat! Predvsem da sem na tekočem z novimi trendi in tehnologijo, pa tudi zaradi navdiha.«

Več v reviji Vklop št. 49, 6. 12. 2018.