Mile Ćulibrk Svet24.si

Umrl izbrisani kralj pleskavic, velik prijatelj ...

Taylor Swift Svet24.si

Nov album Taylor Swift – 31 pesmi, vsaka s ...

Vežnaver Necenzurirano

Afera sodna stavba: ko je država plačala ...

ljudmila novak pl Reporter.si

Ljudmila Novak: »Če nekdo stokrat pove, da sem ...

620-24-reli1 Ekipa24.si

Grozljivka na reliju! Vsaj sedem mrtvih, 21 ...

Simon Vadnjal Revija Stop

Znani obrazi so zelo okoljsko ozaveščeni

pogacar Ekipa24.si

Kocine pokonci... Poglejte, komu je Pogačar ...

Smrt in vstajenje Despacita

M. I., Vklop, 22.04.2018 19:01:57

Kako so si hekerji privoščili uspešnico lanskega leta in globalnega velikana ter opozorili na genocid v Palestini ...

Delite na:
Smrt in vstajenje Despacita
Youtube

Oči sveta so bile prejšnji teden prek družbenih omrežij usmerjene v zaslišanje Marka Zuckerberga v ameriškem Senatu. Tam so senatorji pet ur »na žaru« vrteli ustanovitelja Facebooka zaradi zlorabe in varovanja osebnih podatkov polovice sveta, ki redno uporablja njegovo družbeno omrežje. Le nekaj dni prej je YouTube, še en globalni velikan, na katerem radi zapravljamo prosti čas, slavil novi mejnik. Uspešnica Despacito Luisa Fonsija in Daddyja Yankeeja je kot prvi glasbeni spot presegla pet milijard (!) ogledov. Nalezljiva in nadležna lanska megauspešnica je postala globalni fenomen in navdihnila stotine različic tako slavnih (Justin Bieber) kot ljubiteljskih izvajalcev, in to v nešteto jezikih, vse od japonščine, ruščine, armenščine, nemščine pa do prekmurske različice, ki jo je prepevala Nika Zorjan in z njo zabeležila 2,1 milijona klikov.

Hekerski vdor

Očitno so fantje, ki se spoznajo na programiranje, Despacito slišali prevečkrat – odločili so se za hudomušno, a hkrati resno potezo. Vdrli so v sistem YouTuba, video izbrisali in ga zamenjali s svojo sliko v maskah Salvadorja Dalija, kako z orožjem v rokah strmijo v kamero. Še naslov skladbe so preimenovali v Osvobodite Palestino (Free Palestine). Ekipa hekerjev, ki se skriva pod vzdevkom Prosox & Kuroi'SH, si ni privoščila samo Fonsija, naslove skladb so spremenili še kar nekaj drugim izvajalcem: od Adele, Selene Gomez, Taylor Swift, Chrisa Browna do Draka; vse »napadene« spote je objavil VEVO (družba v lasti treh največjih svetovnih glasbenih založb). Mediji so pograbili novico, pri YouTube je menda zavladala panika, čeprav je bil uradni odziv zelo miren in je potrdil ter zagotovil, da bodo videi znova na ogled v najkrajšem mogočem času. BBC je poročal, da je eden od hekerjev na Twitterju zapisal: »Gre za šalo. Uporabil sem kodo 'spremeni-naslov-YouTube-videa' in dodal 'shekaj'. Ne obsojajte me, ker obožujem YouTube.«

Vstajenje

Despacito je umrl in naslednji dan vstal od mrtvih. Nekako svetopisemsko je vse skupaj delovalo v dneh, ko smo z nelagodnim občutkom spremljali, kako vseprisotni »Big Brotherji« vse naše osebne informacije, ki jih (ne)hote delimo na družbenih omrežjih, prodajajo, obdelujejo in nadzorujejo, čeprav se je prvi mož Facebooka (kot večkrat prej) opravičeval zasliševalcem, za katere se je pogosto zdelo, da jim ni prav jasno, kaj sprašujejo. Zuckerberg je vztrajno zatrjeval, da so stvari znotraj okvirjev vse bolj stroge zakonodaje o varovanju osebnih podatkov. Nekateri bodo zamahnili, da nimajo kaj skrivati, četudi nas Facebook, Snapchat, Google, Yahoo! in mnogi drugi dnevno nadzirajo, Luis Fonsi pa se je nedvomno te dni smehljal. Novica o »umoru« njegove uspešnice je znova sprožila zanimanje občinstva – od naskoka 5 milijard ogledov, »umora« in ponovnega vstajenja se je do oddaje članka nabralo dodatnih 29,5 milijona klikov. Najbolj všečkani komentarji zadnjega tedna so si podobni: »Kdo je tu za to, da preveri, ali je video že nazaj?« Preverite, koliko klikov beleži zdaj, ko to berete ...

luis_fonsi_daddy_yankee.jpg

OD BALADE DO KOLOSA

Portoriški glasbenik Luis Fonsi si leta 2015, ko je spisal Despacito (v prevodu »Počasi«) kot balado, ni mislil, da bo čez leto in pol z njo obnorel svet. Zdelo se mu je, da bi imela v drugačnem aranžmaju več možnosti za uspeh, zato je producent Daddy Yankee posnetek opremil z urbano preobleko reggaetona. Skladba o nežnem seksu je izšla januarja lani, z nalezljivo zmesjo latino melodike in modernega popa pa je hitro osvojila radijske valove in lestvice. Ko je naskočila vrh ameriške lestvice, je tam ostala rekordnih 16 tednov, prvo mesto pa je dosegla še v 46 drugih državah. Justin Bieber je čez nekaj mesecev posnel remiks v angleščini in dodatno populariziral melodijo, ki se je nato prek nešteto različic v lokalnih jezikih širila na spletu. Priljubljenost skladbe se ni odražala na koncertnih odrih – verjetno zato, ker so jo ljudje do lanske jeseni imeli že »poln kufer«. Napovedani veliki koncert Fonsija v zagrebški Areni je odpadel zaradi katastrofalne predprodaje vstopnic. Tudi dvorane v drugih evropskih mestih so bile menda precej prazne. Mogoče pa bo obujena pozornost javnosti zaradi hekerskega vdora odskočna deska za naslednji projekt.

Preberite tudi: Po petih letih konec ljubezni za slovenskega igralca. Kliknite TUKAJ!