mlin Svet24.si

8-letnika skalpiralo na šolskem ogledu kmetije

medved, rjavi medved Svet24.si

Ministrstvo sledilo stroki: Letos bodo odstrelili ...

1701778337-dsc9818-01-1701778319724 Necenzurirano

"Kar sta na policiji počela Žakelj in Tonin, je ...

cernivceva 6a PL Reporter.si

Milijon in pol evrov vredne hiše gradbenega ...

620-24-reli1 Ekipa24.si

Grozljivka na reliju! Vsaj sedem mrtvih, 21 ...

Ansambel Igor in zlati zvoki Revija Stop

»Vse dni, vse noči« igrajo že lepih 32 let

pogacar Ekipa24.si

Kocine pokonci... Poglejte, komu je Pogačar ...

Pametne ženske, ki si upajo …

Sonja Javornik, 28.01.2020 20:59:29

Ženski pogovori o aktualnih temah so po svetu zelo priljubljeni, zato ne čudi, da je oddaja Zadnja beseda, ki smo jo lahko lani dvakrat tedensko spremljali na TVS, naletela na dober sprejem.

Delite na:
Pametne ženske, ki si upajo …
Asistentka režije Katja Bedenk je dala znak za začetek snemanja. Goran Antley

 Zanimive komentatorke pa niso postregle le s kratkočasnimi dialogi, ampak so v času, ko kultura dialoga močno pada in se zdi, da ni več strpnosti do drugače mislečih, pokazale, da ima vsak pravico do svojega mnenja in da smo lahko tudi pri povsem različnih mnenjih še vedno vljudni.

zadnja beseda (19).jpg
-
Goran Antley

Odgovorni urednik Programa plus in urednik oddaje Rok Smolej pravi, da vsak teden upajo, da se bo zgodilo kaj zanimivega, kar bodo lahko v oddaji pokomentirali. »Vezani smo na aktualno dogajanje, poleg tega pa ves čas iščemo posebne družbene fenomene, ki bi bili zanimivi za komentiranje. Tu moram posebej pohvaliti Valentino (Smej Novak, ki je tudi voditeljica oddaje, op. p.), ki je neizčrpen vir idej, obvlada prav vse aktualne trende z različnih področij. Občudujem njeno širino, tudi ona je zaslužna za to, da v tej oddaji komentiramo teme, trende, fenomene, ki se jih v drugih oddajah ne lotevajo.«

zadnja beseda (6).jpg
Asistentka režije Katja Bedenk je pred snemanjem preverila, ali je pri MIleni, Katarini in Petri vse, kot mora biti.
Goran Antley

Resnično lahko le pritrdimo, da je Valentina izjemna, kar se vsakič znova pokaže, ko mora kolegice prekiniti in začeti novo temo, saj zaradi širokega znanja izjemno spretno poveže tudi teme, ki na prvi pogled nimajo prav ničesar skupnega.

petra2.jpg
-
Goran Antley

Rok pravi, da s kolegico urednico Tanjo Rosandič komentatorkam ne polagata besed v usta. »Jih pa ves čas spodbujava, da poskušajo zadeve komentirati drugače, da opozorijo na kakšno novo razsežnost, dodajo svojo osebno noto. Spodbujava jih, da vodijo razgibano razpravo. Dramaturgija je pomembna, saj ne želimo biti še eno komorno omizje, takšnih je na ekranih že preveč. Tu moram pohvaliti Katarino Kresal, ki ima izjemen občutek za dramaturgijo, takoj začuti, kdaj postaja dolgčas, takrat posreduje in poživi pogovor. Presenetilo me je, kakšen izjemen občutek ima za televizijo, format oddaje je preučila do potankosti.«

zadnja beseda (26).jpg
Štiri snemalci se trudijo ujeti tako geste komentatork kot tudi zanimivo scenografijo, ki jo je ustvaril scenografka Tatjana KOrtnik.a
Goran Antley

valentina smej novak  (1).jpg
-
Goran Antley

Snemanja potekajo v sproščenem duhu. »Snemamo, kot da oddaja poteka v živo, vse dame so profesionalke, ki ne želijo izgubljati časa, prihitijo na oddajo, oddelajo in že hitijo svojim preostalim delovnim izzivom naproti. Mislim, da še nisem imel priložnosti sodelovati s profesionalnejšo ekipo ustvarjalk,« je poln hvale urednik Smolej, ki pravi, da so prav komentatorke za to oddajo bistvenega pomena: »Na njih se oddaja gradi ali pade.«

zadnja beseda (25).jpg
Valentina, Milena, Katarina in Petra med zanimivo pogovorom
Goran Antley

milena miklavčič  (1).jpg
-
ga

Čeprav bi rekli, da smo časovno daleč od srednjega veka, ko so ženske, ki so si upale, zažigali na grmadah, Smolej opozarja, da ženske brez dlake na jeziku še vedno niso vsem po godu. »Poglejte, pametne ženske, ki si upajo na glas povedati, kaj mislijo, predstavljajo težavo. Če so še dobro videti, imamo težavo na kvadrat. Če ustvarjajo oddajo, ki odmeva, je to težava na tretjo potenco. Zaradi te oddaje smo ustvarjalci znotraj hiše doživeli mnoge nespodobnosti, največ s strani ženskih kolegic. Seveda razumem, da so na delu takšne in drugačne, tudi osebna nezadovoljstva, zato to sprejemam. Oddaja odmeva, kar je za nas zelo pomembno. Gledalci nam pišejo ali se oglašajo, češ, oddaja je odlična, ampak ta in ta komentatorka mi gre izjemno na živce. Naj pojasnim, da je to pri oddaji bistveno – vsaj ena komentatorka vam mora iti na živce, omizje je sestavljeno tako. Če bi imele vse enako mnenje, če bi se v vsem strinjale ... Kdo bi gledal takšno oddajo? Gledalci večkrat poročajo, da so ob poslušanju izmenjave argumentov spremenili mnenje o kakšni temi. Če to ni dosežek!«

kararina kresal (4).jpg
-
Goran Antley

Sicer pa pravi, da je najbolj odmevala oddaja, v kateri so gostili vplivnico Lepo Afno. »Gospe so ji želele zastaviti nekaj smiselnih vprašanj, a odgovorov nanje niso in niso dobile, potem pa so bile na družbenih omrežjih in v medijih po krivici obtožene, da so 'ubogo' vplivnico napadle. Če si boste še enkrat pozorno pogledali posnetek, boste videli, da ni bilo tako,« pravi urednik Smolej.

MILENA MIKLAVČIČ

»Oddaja ima tudi vzgojno noto!«


»Na začetku je bilo nekaj zadrege, a ker imam rada izzive, sem se začela vsakega srečanja v studiu zares veseliti,« pravi najstarejša komentatorka Milena Miklavčič, uspešna pisateljica in novinarka, ki je ne moti, če kolegice razmišljajo drugače. »Bolj so mnenja različna, boljše je! Le na ta način lahko gledalci najdejo lastno stališče. Če bi navezale preveč osebnih stikov, če bi se več družile, za soočenje v studiu ne bi bilo dobro. Že od samega začetka trdim, da ima oddaja tudi 'vzgojno' noto. Slovenci se sploh ne znamo pogovarjati, kaj šele poslušati! Upam si trditi, da se lahko iz naših soočenj naučijo, da je strpen, četudi različen dialog mogoč skoraj pri vseh tematikah. Sama sem bolj tradicionalna, marsičemu, kar je danes domače zlasti mlajšim generacijam, nisem najbolj naklonjena. Čeprav svoje drugačno mnenje povem na glas, upam, da ga omizje razume, gledalci pa tudi.«

Na dan snemanja Milena zjutraj pripravi zajtrk za vnuka, ki ju mož odpelje v šolo in vrtec. Do enajstih sedi za računalnikom in piše. V nastajanju je namreč nova knjiga. »Potem sedem v avto, v slabi uri sem v Ljubljani. Snemanje, pot domov, kjer me spet čakajo vnuki in njihove domače naloge. Ker se žal zgodaj stemni, odidem pešačit z lučko v roki. Sledi najlepši del dneva: večerja, ko se zberemo za mizo in se pogovarjamo. Šefica (vnukinja) pove še kakšno zgodbo, ki si jo sama izmisli, potem pridejo starši iz službe, poberejo otroke, v stanovanje pa se naselita blažen mir in tišina. Televizijo bolj redko prižgem, ker ob knjigi ponavadi zelo zgodaj zaspim.«

Sicer pa pravi, da je pri oddaji najboljše, ko »imamo teme, ki me spravljajo v zadrego. Te imam najraje. Najbolj grozno pa je, ko mi nanašajo masko.«

VALENTINA SMEJ NOVAK

»Najbolj zabavno je, ko kamere ugasnejo …«


»Iz oddaje v oddajo opažam, kako pomembno je, da odpiramo vprašanja, ki posamezno temo osvetlijo z drugega zornega kota. Navadila sem se na ritem dela, tako da so zdaj snemanja namesto prekinitve delovnega tedna postala tedenska navada,« pravi založnica, prevajalka in ne nazadnje najbolj znana slovenska televizijska kuharica Valentina Smej Novak, ki je izvrstna v vlogi usmerjevalke pogovorov. »Najzabavnejše stvari in izmenjave se tako ali tako zgodijo, ko kamere ugasnejo, saj takrat življenjski, slogovni, kuharski in drugi praktični nasveti kar letijo čez veliko mizo in zlahka premostijo mnenjske razlike … Vsak teden se moram poglobiti v šest zelo raznovrstnih tematik, to prinaša precej raziskav, prebiranja člankov in knjig, povezanih s temo, zato dobro sledim družbenemu dogajanju. V zakup sprejmeš izpostavljenost in kritike … Pri snemanjih so najbolj moteči stoli in moja drža pri ogromni mizi, zaradi katere včasih lezem v čudne sključene položaje.«

Ta miza pa je pomembna tudi kot simbol. »Lahko se usedemo za isto mizo, izmenjamo mnenja, se soočimo, in četudi se ne strinjamo, se ne spustimo na osebno raven, ampak se skušamo slišati. Pozornim gledalcem najbrž ne uide, da se tudi naša stališča pogosto omehčajo, da prisluhnemo drugačnemu mnenju in izkušnjam,« pravi Valentina, ki na dan snemanja prej vstane, da si prebere gradivo za oddajo. »Potem se službeni dan razdeli na dopoldanski običajni založniški del, namesto kosila je začinjen pogovor, popoldanski običajni založniški del, večerjo pa ob ponedeljkih in petkih zaradi oddaje kuham s še posebej urejeno pričesko,« se zasmeji.


PETRA GREINER

»Vedno je dobro.«

Petra Greiner, vodja Zavoda 13, se je šele v zadnjih mesecih pridružila rednim komentatorkam, saj namerava urednik tudi v prihodnje omizje vedno znova osveževati. Kljub temu se je Petra že dobro ujela s sogovornicami. »Ozračje je sproščeno in teme vsakodnevne. Kako se človek ne bi navadil komentiranja v tako raznovrstni in razgledani ženski družbi? Vedno se dobro razumemo. Pa saj se tudi v vsakdanjem življenju s prijatelji in znanci ne strinjamo vedno. Umetnost je vztrajati pri svojem, poskušati razumeti drugega, kar vedno ne gre, in ga ob tem spoštovati. Potek, kot bi bilo v živo, mi je pisan na kožo. Ni slabega, saj se v nasprotnem primeru ne bi vozila na snemanja iz Maribora,« pravi mama treh otrok.



KATARINA KRESAL

»V studio 'priletim' zadnjo minuto.«

»Po dveh sezonah smo komentatorke že dobro utečene, lepo se ujemamo in dopolnjujemo pri komentiranju. Mislim, da je v drugi sezoni naše sodelovanje bolj razgibano in nestrinjanja bolj pestra, tako da je oddaja še privlačnejša za gledalce. Vaja seveda dela mojstra tudi pri takšnih stvareh,« pravi zgovorna Katarina Kresal. 

Ker je snemanje dvakrat na teden, je to precejšnja časovna obremenitev v njenem zatrpanem delavniku, ki je razpeto med delom v Odvetniški pisarni Miro Senica in odvetniki ter v Evropskem centru za reševanje sporov. »To pomeni, da se moram zelo dobro organizirati, da lahko vse izpeljem. Zato tudi 'priletim' v studio zadnjo mogočo minuto, snemanje pa tako ali tako poteka v enem kosu, kot bi šlo v živo, kar je odlično. Ponedeljek in petek sta sicer zaradi tega malo bolj stresna, treba je pač nadomestiti ta čas. Snemanja so res prijetna, ker je družba dobra in ekipa profesionalna. Po dveh sezonah smo postali prijatelji, naša druženja za okroglo mizo so polna smeha in zabavnih zgodbic.«

Objavljeno v reviji Vklop/Stop spored št. 1, 3.1.2020