zaupanje 3 Dobra karma

Mikročipi, kode in pečati so nas zasužnjili - ...

pes, kent, Svet24.si

"Ker se v 10 letih nisem naučil biti priden ...

janez jansa bobo1 Reporter.si

Kako je Janša klical na Reporter in spraševal ...

Aleksandra Pivec Svet24.si

Vodstvo Desusa je grozilo predsednici ...

UV-TRAVNER HOJS-pl Necenzurirano

Večerni obiski Aleša Hojsa na policiji

jelena karleuša Odkrito.si

Znan IQ Jelene Karleuše

Tanja Žagar Njena.si

Tanjo Žagar zasuli s čestitkami za drugo ...

Iden – elektroakustična radijska opera

T.P., Vklop, 01.07.2019 19:01:44

Na tretjem programu Radia Slovenija, programu Ars, so ustvarili prav posebno zvočno poslastico – elektroakustično radijsko opero Iden, ki prinaša zgodbo Kuronske sipine v Litvi, začasnega geografskega pojava pod okriljem Unescove kulturne in naravne dediščine.

Delite na:
Iden – elektroakustična radijska opera
Kuronska sipina Tina Kozin

Zgodbo konfliktnih interesov, vpisanih v kuriranje nacionalnih parkov, zgodbo o pesku, ki kljub obsedenemu človeškemu prizadevanju zasipava, neustavljivo zasipava lesene pomole, mestno hišo, urad nacionalnega parka, muzej jantarja, počitniško hišo Thomasa Manna in tako naprej, vse velike (male) dosežke človeka bodo premierno predstavili 2. julija ob 4.36 zjutraj v Rastlinjaku Tivoli.

Libreto za Iden sta napisali Tina Kozin in Saška Rakef (slednja je opero tudi režirala), glasbo pa Bojana Šaljić Podešva. »Navdih za našega otročka, opero Iden, izhaja iz idiličnega koščka sveta, ki že sam po sebi nudi izjemno gradivo za čudovite zvočne krajine. Zapleteno, ampak v svoji biti univerzalno zgodbo te idile govorijo mnogi človeški glasovi, vsak s svojega gledišča. Ker sta beseda in človeški govor medija, za katera imamo razvito neverjetno visoko občutljivost odtenkov sporočanja na vseh mogočih ravneh, sem se kljub bogatim naravnim zvokom Kuronske sipine odločila glasbeno gradivo tkati večinoma iz človeškega govora – avtohtonih izjav, dokumentarne pripovedi, umetniških povzetkov in glasbenih interpretacij. Te plasti smo v procesu toliko gnetli, da skozi svojo zvočnost odsevajo ne le univerzalnost skupne zgodbe, ki jo pripovedujejo, temveč tudi glas neslišnega, toda mogočnega akterja te zgodbe – pokrajine, iz katere prihajajo,« je vpogled v nastajanje opere odstrla Bojana Šaljić Podešva. 

Objavljeno v reviji Vklop št. 25, 20. 6. 2019.