julia roberts 1 Odkrito.si

Julie Roberts sorodniki njenega moža na začetku ...

droga, lasulja, kokain Svet24.si

FOTO: Pod lasuljo skrival pol kilograma kokaina v ...

lunin mrk Petisvet.si

16. 7. 2019 ob 23.31: prihaja vaš sovražnik ali...

Žiga Kršinar Svet24.si

Mladi kmet Žiga po obisku inšpekcije oziroma ...

Meadow Walker Svet24.si

FOTO: Hči Paula Walkerja je vedno bolj podobna ...

Sophie Turner, Joe Jonas Najstnica.si

Medene tedne preživljata na Maldivih

ana jaka 2 Njena.si

Jaka Hafner je postal očka!

Iden – elektroakustična radijska opera

T.P., Vklop, 01.07.2019 19:01:44

Na tretjem programu Radia Slovenija, programu Ars, so ustvarili prav posebno zvočno poslastico – elektroakustično radijsko opero Iden, ki prinaša zgodbo Kuronske sipine v Litvi, začasnega geografskega pojava pod okriljem Unescove kulturne in naravne dediščine.

Delite na:
Iden – elektroakustična radijska opera
Kuronska sipina Tina Kozin

Zgodbo konfliktnih interesov, vpisanih v kuriranje nacionalnih parkov, zgodbo o pesku, ki kljub obsedenemu človeškemu prizadevanju zasipava, neustavljivo zasipava lesene pomole, mestno hišo, urad nacionalnega parka, muzej jantarja, počitniško hišo Thomasa Manna in tako naprej, vse velike (male) dosežke človeka bodo premierno predstavili 2. julija ob 4.36 zjutraj v Rastlinjaku Tivoli.

Libreto za Iden sta napisali Tina Kozin in Saška Rakef (slednja je opero tudi režirala), glasbo pa Bojana Šaljić Podešva. »Navdih za našega otročka, opero Iden, izhaja iz idiličnega koščka sveta, ki že sam po sebi nudi izjemno gradivo za čudovite zvočne krajine. Zapleteno, ampak v svoji biti univerzalno zgodbo te idile govorijo mnogi človeški glasovi, vsak s svojega gledišča. Ker sta beseda in človeški govor medija, za katera imamo razvito neverjetno visoko občutljivost odtenkov sporočanja na vseh mogočih ravneh, sem se kljub bogatim naravnim zvokom Kuronske sipine odločila glasbeno gradivo tkati večinoma iz človeškega govora – avtohtonih izjav, dokumentarne pripovedi, umetniških povzetkov in glasbenih interpretacij. Te plasti smo v procesu toliko gnetli, da skozi svojo zvočnost odsevajo ne le univerzalnost skupne zgodbe, ki jo pripovedujejo, temveč tudi glas neslišnega, toda mogočnega akterja te zgodbe – pokrajine, iz katere prihajajo,« je vpogled v nastajanje opere odstrla Bojana Šaljić Podešva. 

Objavljeno v reviji Vklop št. 25, 20. 6. 2019.