julia roberts 1 Odkrito.si

Julie Roberts sorodniki njenega moža na začetku ...

droga, lasulja, kokain Svet24.si

FOTO: Pod lasuljo skrival pol kilograma kokaina v ...

lunin mrk Petisvet.si

16. 7. 2019 ob 23.31: prihaja vaš sovražnik ali...

Žiga Kršinar Svet24.si

Mladi kmet Žiga po obisku inšpekcije oziroma ...

Meadow Walker Svet24.si

FOTO: Hči Paula Walkerja je vedno bolj podobna ...

Sophie Turner, Joe Jonas Najstnica.si

Medene tedne preživljata na Maldivih

ana jaka 2 Njena.si

Jaka Hafner je postal očka!

Ali le redko uživate zelenjavo? Sebi in svojim potomcem podpisujete izumrtje!

Ksenija Vimont, Ženska, 22.06.2019 14:01:40

Po zadnjem mnenju znanstvenikov je potrebno poglavitno spremeniti globalno dieto človeštva, pri čemer bi morali razpoloviti uživanje sladkorja in rdečega mesa ter za zdaj povečati količino zelenjave, stročnic, sadja in oreščkov.

Delite na:
Ali le redko uživate zelenjavo? Sebi in svojim potomcem podpisujete izumrtje!
Če ni silicija, ostajajo strupi v celici in posredno povzročajo, da se prenese naprej popačena informacija – vsi poznamo izraz »mutirana celica«. Pixabay

Stres je glavni vzrok, da imamo v Sloveniji največ rakavih bolnikov v Evropski uniji, je prepričana prehranska svetovalka Minka Gantar. Kot narod smo v procesu čiščenja. Kaj kali našo srečo, zdravje in notranji mir in zakaj računalniki postajajo vedno bolj pametni, mi pa vedno bolj neumni, vam bo razkrila v pogovoru, kjer tudi opozarja, da ljudje, ki uživajo hrano, pretežno iz prečiščene moke in le redko uživajo zelenjavo, sebi in svojim potomcem podpisujejo izumrtje.

Minka Gantar, tudi avtorica nove knjige Ko ima življenje žur, meni, da našo srečo, zdravje in notranji mir kali več dejavnikov.

»Prvi je hranilna podhranjenost. Prazen žakelj ne stoji pokonci. Ko nam manjka silicija, imamo tiha vnetja na celični bazi, počutimo se »sesute«, bolijo nas sklepi, težko mislimo. Silicija največ dobimo v zdravi hrani – od ajde, repe, korenja, pa do zelišč, kot so trpotec, zlata rozga ter kordabenedikta – to je zelišče, ki pomaga pri čiščenju jeter in deluje proti vnetjem. Silicij se nahaja tudi v brinovih jagodah.«

Raziskava Nacionalnega inštituta za javno zdravje je pokazala, da se v povprečju vsak drugi odrasli prebivalec Slovenije prehranjuje nezdravo. Po zadnjem mnenju znanstvenikov je potrebno poglavitno spremeniti globalno dieto človeštva, pri čemer bi morali razpoloviti uživanje sladkorja in rdečega mesa ter za zdaj povečati količino zelenjave, stročnic, sadja in oreščkov.

Sogovornica se strinja s planetarno dieto. »Kdor ne bo imel silicija, je obsojen na izumrtje. Prav v zgoraj našteti zdravi hrani se nahaja silicij! Silicija je na pretek! To je dober podatek. Sedaj pa poglejmo ljudi, ki uživajo hrano, ki je pretežno iz prečiščene moke in le redko uživajo zelenjavo. Tu silicija praktično ni! In to pomeni, da ljudje postajajo vedno bolj 'neumni' … Zanimivo je, da je silicij glavni element računalnikov (Silicijeva dolina) in računalniki postajajo vedno bolj pametni. Prepričana sem, da ljudje, ki ne bodo imeli dovolj silicija, sebi in svojim potomcem podpisujejo izumrtje. Silicij je ključni element, ki prenaša informacije. Genski zapis je informacija. Če ni silicija, ostajajo strupi v celici in posredno povzročajo, da se prenese naprej popačena informacija – vsi poznamo izraz »mutirana celica«. Mutirane celice so tumorji, ki se nekontrolirano razmnožujejo – torej sem sodi tudi rak.«

Silicij je ključen element, da se težke kovine izločijo iz telesa

Kako težke kovine motijo »kemizem« našega telesa? Prehranska svetovalka pojasnjuje: »Če imamo premalo silicija in selena, ki ga dobimo v česnu in čebuli, ostajajo težke kovine v našem telesu. Težke kovine, ki se kopičijo v telesu, ne vplivajo le na telesne funkcije, temveč tudi na naše vedenje, čustva, mišljenje.« O tem pišeta vodilna znanstvenika, dr. J. Mutter v knjigi Amalgam, tveganje za človeštvo, in A. H. Cutter v delu Diagnostika in terapija amalgamskih bolezni. Zastrupitev z živim srebrom, denimo, ki ga vsebujejo tudi različna cepiva, zdravila in dezinfekcijska sredstva, lahko povzroča globoke duševne spremembe, ki se izražajo kot depresija, egoizem, pohlepnost ali pa kot kronična utrujenost. Kronična, leta trajajoča stanja zastrupitve s težkimi kovinami se lahko kažejo v različnih oblikah kroničnih obolenj, živčnih paraliz, srčnih obolenj, alergičnih in rakastih obolenj ter drugih težkih bolezni. Težke kovine, kot so svinec, živo srebro, kadmij in arzen, so za zdravje škodljive. IARC (Mednarodna agencija za raziskovanje raka) uvršča arzen in kadmij med dokazane kancerogene snovi za človeka, svinec pa med možne kancerogene. Kadmij je povezan z rakom pljuč in prostate, arzen pa z rakom pljuč, kože, jeter in limfnega sistema. Svinec negativno vpliva na razvoj možganov in živčevja. Živo srebro pa ovira možganske funkcije, okvari živčni sistem, povzroča mišične krče in alergije. Zanimivo je, da silicij in selen vežeta nase najprej živo srebro in svinec, v povezavi z žveplom pa vežeta tudi arzen, kadmij in aluminij. In kje se nahajajo silicij, žveplo in selen – v česnu in čebuli!

Cigarete vsebujejo težko kovino kadmij, ki se skladišči v možganih. Moški, ki imajo v telesu preveč kadmija, imajo lene semenčice in to je lahko eden od razlogov za neplodnost para. Težki kovini, kot sta živo srebro, ki je prisotno v mnogih cepivih, in aluminij, ki se nahaja v skoraj vseh sredstvih proti potenju, se skladiščita v maščobnem tkivu – tudi v možganih. Silicij pa je ključen element pri tem, da se težke kovine izločijo iz telesa.

gantar minka 117.jpg
Minka Gantar: »Za dobro zdravje se je treba prehranjevati po načelu vsega po malem, čim manj sladkega in belega, čim več vlaknin, nekaj beljakovin …«
Osebni arhiv/Ženska

Hrana za prebujanje

Ljudje, ki so kronično utrujeni in ki jih muči spomladanska utrujenost, so podhranjeni, pojasnjuje prehranska svetovalka. Manjkata jim dva ključna vitamina – vitamin C in D. Kako si zagotoviti čim več teh dveh vitaminov? Največ vitamina C je v kislem zelju, svežem zelju in borovnicah (tudi zamrznjenih). Če smo kljub temu, da jemo zdravo hrano, kronično utrujeni, je pametno poseči po prehranskem dopolnilu vitamina C. Bodite pozorni na to, da je prehransko dopolnilo vitamina C s postopnim izločanjem in da so dodani bioflavonoidi.

Vitamin D je sončni vitamin, ki se proizvaja v koži, ko smo izpostavljeni ultravijolični svetlobi. Ker pa je poletje že tako daleč nazaj, zima pa dolga, nam je zmanjkalo zaloge in zato se začne kronična utrujenost, pade nam imunski sistem, bolijo nas sklepi … Vitamin D se nahaja v mastnih ribah, v mleku ter v jajcih. Da pa bi dobili zadostno količino tega ključnega vitamina, bi morali popiti kar nekaj litrov mleka na dan. Tudi tukaj Minka svetuje, da si najdemo dober vir naravnega vitamina D3, kot prehransko dopolnilo. Raven energije se nam bo že po nekaj dneh močno dvignila.

S tem, kar nosimo v usta, si kopljemo grob ali pa krepimo zdravje

Živimo v svetu, v katerem je prava poplava informacij o pravilni prehrani – čemu sploh lahko še zaupamo? »Nekje sem prebrala, da lahko kuhar povzroči več smrti, kot vse nesreče, mamila in tobak. Bo kar držalo, ker je dejstvo, da si prav s tem, kar nosimo v usta, kopljemo grob ali pa krepimo zdravje. Pogosto so ljudje povsem zmedeni, kaj je sploh zdravo in kateri smernici naj sledijo. Imam čisto preprost nasvet - zdrava kmečka pamet in zdrava kmečka hrana – če je bilo nekoč dobro, je tudi danes. Vsa moderna dognanja potrjujejo, da je v zdravi kmečki hrani največ hranil, da je svinjska mast najboljša maščoba, ki ima najvišjo točko žganja, potem je tu maslo – no, še boljše je kuhano maslo ghee; vse raziskave potrjujejo, da sta bela moka in sladkor morilca številka 1 na svetu … Dejansko, če želimo zdravje, se je treba prehranjevati po načelu vsega po malem, čim manj sladkega in belega, čim več vlaknin, nekaj beljakovin …«

Kaj jesti? Pri vsakem obroku se je pametno vprašati, ali obrok vsebuje beljakovine in vlaknine? Dejstvo je, če nam manjka beljakovin, ki jih lahko zaužijemo z oreščki, skuto, sirotko, jogurtom ali pršutom, se nam sproži nepopisna lakota in želja po sladkem. Preprosto se ne moremo upreti. Ko telo dobi dovolj beljakovin, se zmanjša želja po sladkem. Poleg vsakega obroka je zato dobro popiti deciliter navadnega jogurta ali pa sirotke. Če ne uživamo mlečnih izdelkov, pa pojesti pest namočenih mandljev.

Dobro je vedeti

Vsi oreščki imajo zaščitno plast, da ne začnejo kaliti. Ta snov se imenuje fitinska kislina. Če oreščkov pred zaužitjem ne namočimo, obremenimo prebavo. Fitinska kislina preprečuje absorpcijo hranil v telo, če pa jih namakamo, pospešimo aktiviranje encimov in poveča se količina vitaminov v semenih. V bistvu gre tu za začetek procesa klitja, kjer pride do mehčanja oreščkov, ki s tem procesom postanejo lažje prebavljivi.

Objavljeno v reviji Ženska št. 4, 1. 4. 2019.