atene saharski pesek Svet24.si

Atene je pogoltnila oranžna meglica saharske ...

medved, rjavi medved Svet24.si

Ministrstvo sledilo stroki: Letos bodo odstrelili ...

1711036296-dsc9299-01-1711036248215 Necenzurirano

Afera Dars: poslanca NSi na policiji preverjala, ...

cernivceva 6a PL Reporter.si

Milijon in pol evrov vredne hiše gradbenega ...

luka doncic 24 pm Ekipa24.si

Luka Dončić objavil posebno fotografijo ...

marjetka-voglar-in-rudi-mlakar, poroka-na-prvi-pogled Njena.si

Rudi premagal vse ovire in zanetil ljubezen

pogacar Ekipa24.si

Kocine pokonci... Poglejte, komu je Pogačar ...

Gomulke so se odpeljale v zgodovino

kl, 24.06.2021 17:09:36

Prve so zapeljale po naših tirih leta 1964. Danes sta še zadnjič po tirih zapeljali zadnji dve kompoziciji.

Delite na:
Gomulke so se odpeljale v zgodovino
Takole je Gomulka še zadnjič zapeljala po slovenskih tirih FB/Grem z vlakom (zajem zaslona)
Slovenski in tudi tuji popotniki gotovo zelo dobro poznamo elektromotornike v značilni rdeči in kremno rumeni barvi, saj so bili skoraj šest desetletij nepogrešljivi v železniškem prevozu potnikov. Danes pa se "Gomulke", kot so jih poimenovalli pri nas poslavljajo iz prometa Slovenskih železnic.
Prva »Gomulka« je v Slovenijo pripeljala junija leta 1964, ko je Poljska uradno “posodila” vlak za poskusno uporabo. Decembra istega leta pa so že začele voziti tudi v rednem prometu na relaciji Ljubljana – Jesenice.

gomulka.jpg
Gomulke so po naših tirih vozile skoraj šest desetletij.
FB/Grem z vlakom

Za tiste čase je zamenjava parne vleke z elektromotorniki pomenila izjemen napredek, saj se je potovanje od Ljubljane do Jesenic skrajšalo z več kot ure in pol na dobro uro.
Garniture, ki so dobile ime po nekdanjem poljskem voditelju Władysławu Gomułki, so bile izdelane v 60. in 70. letih prejšnjega stoletja v poljski tovarni Pafawag v Wrocławu.
Gomulke tako odhajajo v zaslužen pokoj, njene poti pa "prevzemajo" novi sodobni Stadlerjevi potniški vlaki. Do konca naleta 2022 bo po tirih Slovenskih železnic zapeljalo 52 novih vlakov, od tega 21 enopodnih in 10 dvopodnih električnih ter 21 enopodnih dizelmotornih vlakov.
Gomulke so in bodo ostale nepozabni del naše zgodovine, so zapisali na Slovenskih Železnicah.