Manca Špik Dobra karma

Manca Špik s hčerko preseljena na povsem ...

mleto-mešano-meso Svet24.si

Pozor, to mleto meso, ki se morda skriva v vašem ...

HUAWEI_P40_0021 Svet24.si

Pet razlogov, zakaj izbrati Huawei P40 lite

Dejan Židan in Tanja Fajon Svet24.si

Židan ob odstopu: "Prišel je čas, da slovensko ...

Necenzurirano prenos Necenzurirano

Razkrivamo poti provizij za TEŠ6

Soraja 2 Odkrito.si

Torbica za 3.000 evrov in še kaj!

Mijo Matić Njena.si

Takole po karanteni uživa sanjski Mijo

Modna dieta hollywoodskih zvezd

Katarina Kecek, 29.03.2020 14:00:02

Vsakdo hrepeni po dieti, pri kateri bi brez zoprnega štetja kalorij in številnih pravil izgubljali kilograme ter izboljšali stanje telesa in kože. Te sanje si številni uresničijo z alkalno dieto, ki je med hollywoodskimi zvezdami zelo priljubljena. Po tovrstni dieti se že leta prehranjujejo Victoria Beckham, Jennifer Aniston, Kirsten Dunst, Gwyneth Paltrow in Gisele Bündchen, njihov videz pa samo potrjuje učinkovitost te diete.

Delite na:
Modna dieta hollywoodskih zvezd
debela in suha profimedia

Kaj je alkalna dieta?

Alkalna dieta temelji na kar se da majhnem vnosu živalskih beljakovin, sladkorjev in predelane hrane, saj ta živila povzročajo zakisanost telesa. Ob tem dieta priporoča uživanje čim večjih količin sadja, zelenjave in polnozrnatih žit, ki delujejo bazično in pozitivno vplivajo na vzdrževanje kislo-bazičnega ravnotežja v našem organizmu.

Sistem alkalne diete je zelo preprost: prehrana je razdeljena na bazične in kisle sestavine oziroma na tiste, ki med prebavo v telesu povzročajo bazično ali kislo reakcijo. Ti dve reakciji v telesu, ki sta osnovi alkalne diete, vplivata na učinkovitejše biokemijske procese v organizmu, na hujšanje in naše boljše zdravstveno stanje. 

profimedia-0368970079.jpg
alkalna hrana
profimedia


Na kaj vpliva alkalna dieta?

- izboljša se prebava

- navidezna lakota se umiri in organizem nima potrebe po dodatni hrani

- telo boljše absorbira hranljive snovi

- izboljša se stanje kože, las in nohtov

- izginejo nepravilnosti na koži

- imamo več energije, utrujenost izgine

- vsakodnevno izgubljamo težo, na mesec približno od 4 do 5 kilogramov

profimedia-0132702350.jpg
Kirsten Dunst
profimedia

Edino pravilo alkalne diete je, da v svojo prehrano uvrstite 80 % bazičnih in 20 % kislih sestavin. Ni pomembno, kako dolgo se držite te diete, temveč je bistveno prehransko ravnovesje, ki se ga sčasoma naučite držati. Vse preostalo glede prehrane, denimo velikost in število obrokov, lahko ostane tako, kot ste navajeni. Nutricionisti ob tej dieti priporočajo tudi, da iz prehrane izključite sladkor in alkohol, ki sta že sama po sebi škodljiva.

profimedia-0131693104.jpg
Gisele Bundchen
profimedia

Alkalna dieta bo še posebej ljuba tistim, ki imajo radi zelenjavo, vendar tudi vsejedci ne bi smeli biti zaskrbljeni. Bistvo diete ni v prepovedovanju določene hrane, temveč v pravilni kombinaciji njenih sestavin.

profimedia-0432098717.jpg
Victoria Beckham
profimedia

Jejte dovolj: alkalne hrane (80 %):

Vse vrste mleka razen kravjega

Vse sadje razen grozdja

Vse vrste zelene zelenjave in solate

Črni kruh brez kvasa, vse vrste žita

Oreščke (razen pistacij, indijskih oreščkov in arašidov), bučna semena

Rastlinska olja

Vse vrste zelenjave in gomoljaste zelenjave (razen krompirja, gob in koruze)

Nemastne ribe (ostriž, oslič, romb ...)

Zeleni in beli čaj

Smutiji

profimedia-0024691932.jpg
Gweneth Paltrow
profimedia

Jejte malo: kisle hrane (20 %)


Kravje mleko in mlečni izdelki (jogurt, sir, kefir).

Limonada, gazirane pijače

Alkohol, sladkarije, pecivo, konzervirana hrana, klobase.

Črni čaj in kava

Meso (zlasti industrijsko predelano)

Pekovsko pecivo, beli kruh, beli riž

Grozdje, sušeno sadje

Gobe in koruza

Živalske maščobe (maslo, slanina, svinjsko meso ...)

Omake (majoneza, kečap, gorčica, sojina omaka)

Jajca

Mastne ribe (losos, slanik, sardine, tuna, skuša)

profimedia-0477317968.jpg
Jennifer Aniston
profimedia

Predlog jedilnika

Najboljše je, da si jedilnik, glede na svoje potrebe, pripravite sami. Tukaj je le nekaj predlogov:

Zajtrk: zelenjava, sadje, mleko (rastlinske različice), jogurt, jajca (največ dve), sendvič s kruhom brez kvasa.  

Kosilo: 150–200 g proteinske hrane (meso, ribe, jajca), priloga iz žit, zelenjave, testenine, solate. Za desert – sadje, sušeno sadje (do 50 g).

Za večerjo: zelenjava, žita, testenine, sadje. Lahko dodate tudi beljakovine (do 100 g).

Predlog za malico: oreščki, semena, sadje, kozji sir, sveži sokovi in razni smutiji.

Alkohol, predelane mesnine, sladkarije, konzervirano hrano in razno pecivo je dovoljeno  uživati največ enkrat na dan, vendar jih je najbolje omejiti na minimum. Alkalna dieta ni dieta, s katero boste izgubili 5 kilogramov na teden. S to dieto kilograme izgubljate počasi, postopoma, kar je za naše telo najmanj obremenjujoče, učinki diete pa so dolgotrajni. Glavna korist te diete pa ni samo v izgubljanju kilogramov, temveč tudi v splošnem boljšem videzu.

Alkalna dieta ni primerna za ljudi, ki imajo:

srčno-žilne težave

atrofični gastritis

težave z ledvicami

Objavljeno v reviji Bodi Zdrava št. 12, 9.12.2019