rdeče nebo, jambi, smog Svet24.si

FOTO in VIDEO: Delci v smogu krivi za marsovske ...

Ksenija-naslovka Nova Svet24.si

Prva izpadla tekmovalka šova Kmetija: »Izpadla ...

planeti Svet24.si

Tedenski horoskop: doseči se bo dalo veliko, a bo...

Branko Zupanc Svet24.si

VIDEO: Branko zadnji hip iz gorečega stanovanja ...

profimedia-0427238229-beyonce Odkrito.si

Lasulje: od starega Egipta do Beyoncé

ljubezen-na-vasi Njena.si

Se je spomnite? Paulina se je vrnila v vsem svojem...

Ula Furlan in Miša Molk Premiera Kralj na Betajnovi 2014 - M24 - MVavpotič Njena.si

Ula Furlan se je preselila nazaj k mami Miši Molk

Manj ko jem, bolj se redim

M.Š., 28.08.2019 14:00:00

V želji do čim hitrejših rezultatov pogosto delamo napake, ki povzročijo prav nasprotne učinke.

Delite na:
Manj ko jem, bolj se redim
Zakaj se redim, če malo jem Dreamstime

S preskromnim vnosom hrane škodujemo sebi in svojemu telesu. Če telo dobi premalo hranil, začne za svoje potrebe po energiji uporabljati maščobe in tudi beljakovine, iz katerih so grajene mišice.

Zato s stradanjem izgubljamo mišično maso in ne maščobe. Manj mišic, počasnejši metabolizem, manj energije - in na koncu celo več kilogramov. Zelo neprijetna posledica, posebej če hočemo shujšati. Kako torej veste, kdaj v svoji vnemi po izgubljanju teže pretiravate?

34-maja-nejem-seredim-2.jpg
voda
Dreamstime

1.      Preveč razmišljate o hrani

Ker vaše telo hrepeni po nujno potrebnih kalorijah, so vaši možgani preobremenjeni s hrano. Če po cele dneve razmišljate samo o hrani in se nikakor ne morete znebiti teh misli, je skrajni čas, da pojeste kaj bolj konkretnega - kar bo nasitilo želodec in glavo.

2.      Preskakujete obroke

Če mislite, da preskakovanje obrokov pomeni manjši vnos kalorij in s tem hitrejše hujšanje, se zelo motite. Manj obrokov v resnici vodi v večja nihanja inzulina in glukoze, ta pa v rejenje, odvečno maščobo okoli pasu in celo diabetes.

Losos z zelenjavo
losos, zdrava hrana
Dreamstime

3.      Nimate volje po gibanju

Če se vam zdi, da ste utrujeni že od same misli na telovadbo, ste tudi sicer na splošno brez energije in imate težave s koncentracijo - spet, zagotovo posledica premajhnega vnosa kalorij. Kadar telesu primanjkuje hrane, raven energije upade, da je ostane zgolj za osnovne življenjske funkcije, kar je za telo že tako in tako zelo naporno.

4.      Zelo ste razdražljivi

Za slabo voljo in razdražljivost je vedno veliko razlogov, a če hujšate, je med njimi tudi podhranjenost. Kadar telo ne dobiva potrebnih vitaminov, mineralov in drugih hranljivih snovi, ne more normalno delovati. Znanstveno je celo dokazano, da dolgoročno pomanjkanje hrane vodi v jezo in frustracije. Hiter padec sladkorja v krvi velikokrat spremljajo tudi potne dlani, tresavica in splošno slabo počutje.

5.      Nenehno ste lačni

Ste ravnokar pojedli večerjo, pa ste še vedno lačni? Potem niste zaužili dovolj kalorij in hranil. Študije potrjujejo, da se apetit in nenehna želja po hrani povečata zaradi nizkih ravni hormonov, ki uravnavajo občutek lakote oziroma sitosti. To pa ne pomeni samo, da morate več jesti, temveč da mora bi to, kar jeste, tudi boljše kakovosti.

Čeprav prevelika telesna teža in prenajedanje povečujeta tveganje za zdravstvene težave, pomeni tudi podhranjenost resno grožnjo. Za zdravo izgubljanje telesne teže zato poskrbite, da zaužijete približno 1300 do 1500 kcal na dan, predvsem pa posegajte po zdravi hrani - ob sadju in zelenjavi izberite tudi sestavljene ogljikove hidrate, beljakovine in zdrave maščobe. Pozorni bodite tudi na zgornje opozorilne znake, saj boste lahko v nekaterih primerih in ob intenzivnejši vadbi potrebovali tudi več hrane.

34-maja-nejem-seredim-3.jpg
gibanje, zrak, planinarjenje
Dreamstime

Tri zlata pravila zdravega hujšanja

Če se boste držali preprostih pravil, bo hujšanje potekalo hitro in zdravo ter, kar je najpomembnejše, brez stradanja.

Prvo pravilo: Uravnotežena, raznovrstna, sveža hrana

Če hočete shujšati, jejte na tri ure, hrano pa razdelite na najmanj pet obrokov - tri glavne in več manjših.

Drugo pravilo: Gibanje na svežem zraku

Pomembno je, da pokurite več energije, kot ste je vnesli v telo. Ker je maščobna zaloga shranjena energija, ki je niste porabili, je čas, da začnete migati! Tek in kolesarjenje, poleti pa predvsem plavanje in planinarjenje, so med boljšimi možnostmi za pospešeno hujšanje. Vaše telo najbolje kuri maščobo pri »srednjih vrtljajih«. Če želite shujšati, globoko dihajte, ne smete pa pretiravati. Ko se še lahko pogovarjate, vaše telo še porablja zalogo, ko pa ste tako zadihani, da ne morete več govoriti, vaše telo začne porabljati mišično maso.

Tretje pravilo: Voda, voda, voda!

Če ste lačni, popijte kozarec vode. Ta ne vsebuje ne kalorij ne maščob, a dokazano zmanjšuje občutek lakote. Voda pospešuje metabolizem, kar je še pomembnejše. Več vode v telesu pomeni hitrejše izgorevanje kalorij. Raziskave kažejo, da po dveh popitih kozarcih vode telo potrebuje 10 do 40 minut, da začne presnovne procese, nato pa porablja 30 odstotkov več kalorij. Nekatere raziskave so pokazale, da osebe, ki popijejo šest kozarcev vode na dan, izgubijo tri kilograme maščobe na leto.

 Objavljeno v reviji Liza/Maja št. 34, 16. 8. 2019