kris Svet24.si

FOTO: »Danes so mi spet pregledali kri in pravijo...

Baba Vanga Dobra karma

Baba Vanga: srhljiva napoved za 2020 in poslednja ...

soraja Svet24.si

FOTO: Soraja zapustila zaročenca in že buri ...

moški in ženska Svet24.si

Alarm: nam grozi kolaps sistema skrbi za ...

ženska Dobra karma

Energije od 6. do 12. decembra: norost v mislih in...

alma merklin Njena.si

Slovenska pevka delila prelepo nosečniško ...

ana-dolar Njena.si

Ana in Roman sta se ločila

Kaj smete jesti in česa ne na prazen želodec

Tina Lucu, 27.11.2019 14:00:00

Zajtrk je zelo pomemben za dober dan, zato pazite, da že zjutraj ne pojeste kakšne hrane, ki ne prija vašemu želodcu - preveč kisline ali druge dražeče sestavine povzročajo bolečine v trebuhu ali pa še kaj hujšega.

Delite na:
Kaj smete jesti in česa ne na prazen želodec
ovseni kosmiči z jabolki profimedia

Ni dobro na prazen želodec:

 Rogljički - vse, kar vsebuje veliko kvasa, raje pojejte pozneje čez dan. Na primer ob popoldanski kavi. Drugače boste imeli razdražen želodec in boste napihnjeni.

 Paradižnik - v paradižniku je sicer veliko zdravih učinkovin, vendar pa lahko vitamini in antioksidanti v kombinaciji s preveliko želodčne kisline privedejo do neprijetnih bolečin v želodcu.

 Sladke, gazirane pijače - kola in podobne pijače poženejo vrednosti inzulina v nebo. Tudi fosforna kislina, ki jo najdete celo v gazirani vodi, zviša želodčno kislino in povzroči zgago.

dreamstime_m_113559193.jpg
Banane vsebujejo veliko železa, zato se priporočajo ljudem, ki so anemični.
dreamstime

 Citrusi - vsebujejo še posebej veliko sadne kisline, ki na tešč želodec poveča tveganje za vnetje želodčne sluznice.

 Banane - v njih je veliko magnezija. Vendar pa se v želodcu v krvi tako hitro poveča vsebnost magnezija, da lahko visoko neravnovesje škodi srcu. Poleg tega vsebujejo veliko sladkorja, ki poviša nivo inzulina.

Citrus.jpg
Citrusi vsebujejo veliko vitamina C in drugih snovi, ki ščitijo pred boleznimi, še posebej pred gripo in prehladom.
Profimedia

 To dobro dene praznemu želodcu:

 Ovseni kosmiči - balastne snovi znižajo nivo holesterola in nas dobro nasitijo. Poleg tega zaščitijo želodčno sluznico pred škodljivimi kislinami.

Ajda - spodbuja prebavo in poleg tega vsebuje veliko beljakovin in železa.

Oreščki - normalizirajo pH želodca in naj bi celo zmanjševali razjede. Vsebovana maščoba nasiti za dlje časa.

borovnice.jpg
borovnice na prazen želodec
Profimedia

Borovnice - izboljšajo krvni tlak in pospešijo presnovo. Poleg tega so dobre tudi za spomin.

Lubenica - ker vsebuje pretežno vodo, telo tako že zjutraj dobi dovolj tekočine. Likopen, naravno rdeče barvilo, je poleg tega dober za oči in srce.

Jajca - kdor za zajtrk poje jajca, bo čez dan zaužil manj kalorij.

Objavljeno v reviji Liza/Maja št. 43, 18.10.2019