tovornjakar Svet24.si

Tovornjakar vijugal mimo Celja, kriva je bila ...

Ijen Svet24.si

Turistka zgrmela 70 metrov v krater aktivnega ...

Vežnaver Necenzurirano

Afera sodna stavba: ko je država plačala ...

ljudmila novak pl Reporter.si

Ljudmila Novak: »Če nekdo stokrat pove, da sem ...

luka doncic 24 pm Ekipa24.si

Luka Dončić objavil posebno fotografijo ...

Ansambel Igor in zlati zvoki Revija Stop

»Vse dni, vse noči« igrajo že lepih 32 let

pogacar Ekipa24.si

Kocine pokonci... Poglejte, komu je Pogačar ...

Kolumna
Hollywood za množice

Hollywood za množice

Brane Kastelic, Zvezde, 13.03.2019 14:32:18

Ste na Facebooku? Kaj pa na Instagramu? Tudi »tvitate«?

Delite na:

In ste na še kakšnem četrtem družbenem omrežju, morda »poslovnem« Linkedinu? Preživite na družbenih omrežjih uro do dve na dan ali celo več? Greste zjutraj najprej na kakšno družbeno omrežje? In tik pred spanjem prav tako? In večkrat podnevi? Tudi v službi? Bi radi imeli (veliko) več sledilcev? Se veselite, kadar dobite veliko všečkov, in trpite, kadar jih je malo? Če ste na večino od teh vprašanj odgovorili pritrdilno, ste neke vrste odvisnik, a to je boljša odvisnost od drugih znanih odvisnosti.

Najhitrejšo rast uporabnikov med družbenimi omrežji doživlja Instagram, najbolj priljubljeno družbeno omrežje mladih. Od sedmih milijard in sedemsto milijonov Zemljanov jih je kar milijarda – skoraj osmima – na Instagramu, ki je drugo ali tretje najbolj priljubljeno družbeno omrežje. Odvisno od tega, ali imate YouTube za družbeno omrežje ali ne. Na prvem mestu ostaja Facebook, lastnik Instagrama, ker ga ne uporabljajo samo mladi: z več kot dvema milijardama dvesto milijonov. Na drugem je YouTube z milijardo devetsto milijoni in na tretjem Instagram, ki obstaja šele dobrih osem let, z omenjeno milijardo. Število sledilcev in seveda všečkov na družbenih omrežjih je postalo, pa naj vam je to všeč ali ne, nekaj skoraj najpomembnejšega na tem svetu. Na Instagramu, na katerem so za »uspeh« ključni fotografije in videi, je kralj nogometaš Cristiano Ronaldo. Na Instagramu mu sledi skoraj 156 milijonov oboževalcev, kar je približno toliko, kot imata skupaj prebivalcev Nemčija in Britanija. Med pevko Ariano Grande, ki je zdaj na drugem mestu in na ženskem prestolu, in Seleno Gomez, ki je zdaj na tretjem mestu, je samo okoli sto tisoč sledilcev razlike, obe pa jih imata več kot 146 milijonov. Ariani je v zadnjem času uspelo nekaj, kar ni uspelo nikomur po legendarnih Beatlih pred 55 leti. Kar trije singli z njenega februarskega albuma Thank U, Next so pristali na prvih treh mestih ameriške lestvice Billboard Hot 100. S svojim neverjetnim uspehom in superaktivnostjo na Instagramu je na tem družbenem omrežju v pičlih štirih mesecih pridobila kar trinajst milijonov novih oboževalcev – sledilcev. Tudi njen prejšnji album Sweetener, ki je izšel lani avgusta, je bil izjemno uspešen. Ko je 25-letna Ariana prehitela 26-letno Seleno, se je govorilo, da je svet dobil novo kraljico Instagrama. Kraljico?! Za Seleno, ki je bila prva z več kot sto milijonov sledilcev in imela kar nekaj časa največ sledilcev na Instagramu, je to nov udarec, saj jo je oktobra lani prehitel – kdo drug kot – Cristano Ronaldo.
Družbena omrežja so korenito spremenila svet, družbo in ljudi, ne samo za slavne in znane, temveč za vse, ki se pojavljajo v njem v najboljši možni, pogosto polepšani podobi. Postala so nekakšen Hollywood za množice, v katerem velja: povej mi, koliko sledilcev in všečkov imaš, pa ti povem, kdo si! V tem novem svetu morajo tekmovati tudi slavni in pomembni, od novopečene kraljice Instagrama Ariane do »težaka« Twitterja Trumpa. Cristianu število sledilcev in všečkov povečuje ceno, Ariani in Seleni pa prodajo albumov. To, da je Cristano kralj Instagrama, potrjuje, da je nogomet novodobna globalna, predvsem moška religija, to, da sta najboljši v bitki za žensko krono Ariana in Selena, pa pravzaprav ni nič novega: svet je vedno rad imel lepe mlade ženske. Na Instagramu jih je na zelo privlačnih fotografijah na tone.

Sam sem se precej ohladil do družbenih omrežij. Na vseh naštetih sem. »Tvital« nisem že celo večnost, ne spomnim se, kdaj sem zadnjič kaj objavil na Instagramu, na Facebooku nisem vsak dan, in ko sem, sem zelo kratek čas. Na Linkedinu sem tudi vse manj, ker mi vse preveč ljudi hoče nekaj prodati ali me prepričati o kakšnem poslovnem sodelovanju, čeprav nisem poslovnež. Dela proste trenutke, ki jih je bolj malo, najraje preživljam s slikanjem. In, priznam, na družbenih omrežjih najraje objavljam ravno svoje slike.

Objavljeno v reviji Zvezde št. 10, 6. 3. 2019.