Klemen Jaklič Svet24.si

Ustavni sodnik Jaklič trdi, da ni potreboval ...

Naj blok stoji na Pavšičevi ulici Svet24.si

Foto: Ponovno izbrali najlepši blok v Ljubljani

Damjan Žugelj Necenzurirano

Slovenski Watergate: tožilstvo zahteva preiskavo ...

zala tomasic Reporter.si

Janšev propagandist Tomašič zlorablja Nova24TV ...

rudiger Ekipa24.si

Genialno! Rüdiger vratarju Reala pomagal pred ...

kyle-marisa-roth Odkrito.si

Nenadna smrt znane TikTok vplivnice

elsnik Ekipa24.si

Uh, kakšne besede! Kapetan Olimpije Elšnik po ...

Žrtvovanje na odru Cankarjevega doma

T.P., 29.11.2021 10:29:43

Z baletom prepleten energični ples ljudstva Tsvana, ki prepriča z obrednimi prvinami, silovitostjo in izrazitimi podobami, ustvari podobo čvrste in homogene skupnosti, ki neznosnost krutosti blaži s humorjem in obredi.

Delite na:
Žrtvovanje na odru Cankarjevega doma
Utrinek iz predstave Organizator

20. novembra je v Cankarjevem domu v abonmaju Veličastnih 7 nastopila skupina The Dance Factory iz Johannesburga s svojo plesno predstavo Žrtvovanje. Leta 1913 sta Igor Stravinski in Vaclav Nižinski ustvarila Pomladno obredje. Danes neprecenljiva klasika, znana tudi kot Posvetitev pomladi (Le sacre du printemps), je od tedaj doživela več sto poustvaritev.

Južnoafriška koreografinja Dada Masilo, eno najmlajših zvezdniških imen sodobnega plesa, kultni temi dodaja novo civilizacijsko noto. Ko se je lotila študija tega dela, se je ukvarjala s temeljnim vprašanjem: »Kaj žrtvujemo v vsakdanjem življenju?« V želji znova »povedati tako epsko zgodbo« je razširila preprosto fabulo Pomladnega obredja. Z Žrtvovanjem se je lotila raziskovanja minimalizma in prvinskosti plesa južnoafriškega ljudstva Tsvana skozi prizmo Pomladnega obredja Igorja Stravinskega.

Nastalo je samobitno, intenzivno delo, v katerem Masilo pleše skupaj z enajstimi plesalci svoje johannesburške skupine. Delo v živo spremljajo glasbeniki/avtorji: Tlale Makhene, Ann Masina, Leroy Mapholo in Nathi Shongwe. Koreografinja, ki je v Južni Afriki odraščala v okolju ljudstva Kosi, tako ni le združila različnih plesov, temveč tudi preiskovala lastne izvore in označevalce identitete: kolektivne napeve in obrede, željo po žrtvovanju, daritvi.