Manca Špik Dobra karma

Manca Špik s hčerko preseljena na povsem ...

Vesna Šošterič (2) Svet24.si

Razvpita resničnostna zvezdnica išče moškega

HUAWEI_P40_0021 Svet24.si

Pet razlogov, zakaj izbrati Huawei P40 lite

Dejan Židan in Tanja Fajon Svet24.si

Židan ob odstopu: "Prišel je čas, da slovensko ...

Necenzurirano prenos Necenzurirano

Razkrivamo poti provizij za TEŠ6

Soraja 2 Odkrito.si

Torbica za 3.000 evrov in še kaj!

Mijo Matić Njena.si

Takole po karanteni uživa sanjski Mijo

Vsak tretji prebivalec ima premalo železa v organizmu

Katarina Kecek, 30.03.2020 11:00:56

26. november je mednarodni dan pomanjkanja železa, ki je namenjen ozaveščanju o pomenu železa na naše zdravje in počutje. Naše telo nujno potrebuje železo, saj brez zadostne količine železa ne more pravilno delovati.

Delite na:
Vsak tretji prebivalec ima premalo železa v organizmu
Slabokrvni ljudje imajo pogosto velike težave s počutjem. Dreamstime

Kaj se dogaja z nami, ko nam primanjkuje železa?

Pomanjkanje železa slabo vpliva na našo presnovo, na naše duševno in telesno zdravje, na našo delovno produktivnost in celo na spolno funkcijo. Prav tako je ob pomanjkanju železa slaba preskrba organov s kisikom, ki je nujno potreben za normalno delovanje. Najpogostejši simptomi pomanjkanja železa so pomanjkanje energije, mrazenje, pogostejši glavoboli, mentalna utrujenost, sindrom nemirnih nog, razjede v ustih, modrice, bleda koža, krhki nohti, izpadanje las, poslabšanje sluha, večja dovzetnost za okužbe in kratka sapa.

Po podatkih Svetovne zdravstvene organizacije pomanjkanje železa vodi do 30-odstotnega zmanjšanja produktivnosti, a se tega še vedno premalo zavedamo. Železo ima ključno vlogo pri tvorbi rdečih krvnih celic, delovanju srca in skeletnih mišic, odzivu na okužbe, ohranjanju ravni energije in normalnem delovanju možganov.

Najpogostejše posledice pomanjkanja železa in slabokrvnosti so:

slabša kakovost življenja,

manjša storilnost, 

zapleti v nosečnosti, 

povečano tveganje za srčno-žilne zaplete,

poslabšanje kroničnih bolezni,

povečano tveganje za nastanek osteoporoze,

povečana razdražljivost, motena koncentracija, otežena presoja, zmedenost, 

povečano tveganje za nastanek demence,

razvoj vnetnih bolezni

Pomanjkanje železa lahko prizadene vse ljudi, najpogostejše pa je pri ženskah pred menopavzo in nosečnicah ter pri otrocih do petega leta starosti.  

Hrana, ki vsebuje veliko železa: rdeče meso, jetrca, razna semena, oreščki, stročnice, polnozrnata žita, tofu, zelenolista zelenjava, suho sadje, temna čokolada.

Objavljeno v reviji Bodi Zdrava št. 12, 9.12.2019