jasmina kandorfer Odkrito.si

Globoka žalost slovenske voditeljice: jokala v ...

stuhec re Svet24.si

Prva Izjava Ilke Štuhec: Vedela sem, da me ne sme...

darilo Petisvet.si

Čarobna darila za vsako nebesno znamenje posebej

beltinci_bankomat Svet24.si

FOTO in VIDEO: Ostala je globoka luknja: v ...

loop, musk, tesla, boring company, Svet24.si

VIDEO: Z Muskovim novim predorom, v pol minute ...

Miley Cyrus, London (2) Najstnica.si

Miley z goloto išče pozornost

salome2 Njena.si

Salome se je življenje obrnilo na glavo

Dobro počutje

Sedenje enako nevarno kot kajenje in debelost

U.K., Novice Svet24, 17.05.2018 13:01:45

Med dejavniki, ki imajo velik vpliv na zdravje posameznika, je preveč sedenja. Povprečna oseba na dan sedi skoraj 12 ur, kar močno vpliva na naše zdravje.

Delite na:
Sedenje enako nevarno kot kajenje in debelost
Sedenje lahko pripelje do sladkorne bolezni tipa dva. Profimedia

Kot je opozoril strokovni direktor Centra za zdravo življenje na kliniki Mayo v ZDA Kerry Olsen, je sedeč način življenja enako nevaren kot kajenje in prekomerna telesna teža. Olsen je na današnji novinarski konferenci ob robu sedmega mednarodnega simpozija o zdravem življenjskem slogu opozoril na večplastnost dejavnikov in okoliščin, ki vplivajo na to, ali bo posameznik zdrav ali ne. Po njegovem prepričanju je v prvi vrsti vsak zase najbolj odgovoren za svoje zdravje, toda pomembni so tudi delovno okolje, raven zdravstvene oskrbe, možnosti uporabe alternativnih ali komplementarnih načinov zdravljenja ter usmeritev države glede promocije in zagotavljanja zdravega načina življenja.

Dejavniki zdravja

Ob tem je izpostavil nekatere zelo pomembne dejavnike zdravja, na katere morda niti ne pomislimo, da igrajo tako pomembno vlogo, kot je denimo preveč sedenja, pomanjkanje spanca, hrana, ki je prebogata s sladkorjem, ter osamljenost ljudi. Predstojnik katedre za kinezologijo na fakulteti za šport Univerze v Ljubljani Vojko Strojnik je pojasnil, da sedeč način življenja vodi v spremembe metabolizma, spremeni se namreč presnova ogljikovih hidratov in odzivnost na inzulin, kar vodi v sladkorno bolezen tipa dva.

Dvajset minut

Vse to se po njegovih besedah začne dogajati že po 20 minutah sedenja, zato predlaga, da bi po tem času vstali in se razmigali. Dodal je, da obstajajo delovne postaje, ki so prilagojene temu, da lahko delavec stoji ali sedi pri delu. Po njegovem opozorilu pa je pasivna stoja še slabša od pasivnega sedenja. Tako bi denimo lahko delali na tekoči preprogi, kar se je po njegovih besedah izkazalo, da celo poveča učinkovitost dela.

Preberite tudi: To so znaki, da imate povišan holesterol. Kliknite TUKAJ!