burak 1-fahriye evcen Odkrito.si

Razkrito: znan je spol otroka Buraka Özçivita.

Iryna Osypenko Nemec in Matjaž Nemec Svet24.si

Konec ljubezni: Matjaž Nemec in Iryna Osypenko se...

Ženska Petisvet.si

Veliko fatalnih žensk se zlomi

sneg Svet24.si

Pobelilo bo večji del Slovenije, na ta dan bo ...

Zayn Malik Svet24.si

Zayn Malik ni več musliman

cardi b Najstnica.si

Cardi B priznala, da je depresivna

kajza2 Njena.si

Iz kajže se je slišalo hlipanje

Dobro počutje

Preprečite ali omilite bolezni ven

Tina Guček, Bodi zdrava, 12.09.2018 14:01:10

Sodobni čas, v katerem živimo, večinoma od nas zahteva, da smo ves čas »v pogonu« in v hitrem tempu vsakdanjega življenja zagotovo ni prijetno, če nas pesti občutek težkih nog ter otekle in boleče noge.

Delite na:
Preprečite ali omilite bolezni ven
Najpogostejši prvi znak, ki ga opazijo bolniki, je venska bolečina. Revija Bodi zdrava

Vse to je lahko simptom kronične venske bolezni, ki v razvitem svetu prizadene kar osemdeset odstotkov prebivalstva, ženske trikrat pogosteje kot moške, kar jo uvršča med najpogostejše nenalezljive kronične bolezni.

Najpogostejši prvi znak, ki ga opazijo bolniki, je venska bolečina, ki jo povzroča vnetje v venski steni, ki jo lahko spremljajo tudi občutek težkih nog, otekanje, nočni krči v mečih, napetost v nogah in srbečica. Če bolezen napreduje, lahko začne povzročati resne težave, kot so otekanje goleni in odprte rane na golenih ali gležnjih, ki se težko zacelijo, zato je prav, da prvih znakov ne spregledamo oziroma ne zanemarimo. V skrajnem primeru kronična venska bolezen lahko pripelje tudi do invalidnosti, zato je prav, da naredimo vse, da bi naše noge in vene ostale zdrave.

Preberite tudi: Hujšajmo po kitajsko. Kliknite TUKAJ!

10 pravil, da vene ostanejo zdrave:
- Ne stojte in ne sedite dlje časa brez prekinitev.
- Ne sedite s prekrižanimi nogami.
- Kadar sedite ali ležite, imejte noge višje od srca.
- Skrbite za redno telesno dejavnost (gibanje), s katero krepite mišice v nogah.
- Shujšajte in tako izboljšajte krvni pretok.
- Ne nosite ozkih oblačil, predvsem takih, ki stisnejo okoli pasu, dimelj ali stegen.
- Izogibajte se izpostavljenosti visokim temperaturam in vročini (kopanju v vroči vodi, dolgemu savnanju, sončenju).
- Prenehajte kaditi.
- Nosite udobne čevlje in se izogibajte visokim petam.
- Uporabljajte elastične nogavice ali elastične povoje.

Med najpomembnejše dejavnike, ki prispevajo k zdravim venam nog, spada gibanje v kakršni koli obliki. S tremi dvajsetminutnimi vajami na teden lahko okrepite mišice v mečih in izboljšate prekrvitev nog. Velja si zapomniti, da v nasprotju s splošnim prepričanjem tek ne povzroča krčnih žil in pajkastih ven, temveč jih preprečuje, saj krepi mišice, ki pomagajo potiskati kri nazaj v srce.
Gibanje ne pomaga le, da vaše vene ostanejo zdrave, temveč je učinkovito tudi kot pomoč, ko se venske bolezni že pojavijo. Poleg gibanja pa pri blažji obliki pomagajo tudi dvig nog, elastična kompresija ter venoaktivna zdravila.