renata in primoz peterka 2 Odkrito.si

Pretresljiva usoda Primoža Peterke

horoskop_astrologija Svet24.si

Horoskop za ponedeljek, 21. maja

start Svet24.si

Tedenski horoskop: Zdaj je najboljši čas za ...

moški, kredit, denar, kovanci, evri, depresija Svet24.si

Po tej starosti Slovenci ne bomo dobili več ...

sladoledna lučka Najstnica.si

V boj proti vnetju s sladolednimi lučkami

DOROTEJA3 Njena.si

Doroteja ponorela, posledice katastrofalne!

princ harry, meghan markle, poroka Njena.si

Tako sta se Meghan in Harry poklonila princesi ...

Dobro počutje

Odličen za enolončnice in primeren za hujšanje

Zoran Franc, Novice Svet24, 13.02.2018 14:01:26

Grah je danes predvsem nepogrešljivo živilo za športnike. Vsekakor pa ga je mogoče vkomponirati v številne jedi. Odličen je v rižotah, enolončnicah, omakah za testenine …

Delite na:
Odličen za enolončnice in primeren za hujšanje
Uživanje graha priporočajo pri preprečevanju in zdravljenju motene presnove maščob, kožnih vnetjih, herpesu, srčnem infarktu, slabokrvnosti, izpadanju las in osteoporozi. Profimedia

Možnosti in načinov, kako pripraviti grah, je ogromno, prav toliko pa je odličnih razlogov za to početje. Grah je izjemno zdrav, saj velja za izvrsten vir rastlinskih beljakovin in vlaknin. V njegovi sestavi je ogromno vitaminov, kot so A, B1, B9, C in K, in nikakor ne smemo zanemariti mineralov, denimo mangana, železa in fosforja.

Ob uživanju graha zaužijemo tudi veliko saponinov. Ti delujejo predvsem na prebavni trakt, kjer zavirajo nastanek raka, krepijo odpornost, delujejo antibiotično in zavirajo vnetja.

Skrbi za rast celic 

Z uživanjem graha telo pomlajujemo. Ob tem se pospešuje rast celic, povečuje se mišična masa, krepijo se vezna tkiva, vitamin K v grahu pa spodbuja pravilno mineralizacijo kosti. Zaradi visoke vsebnosti beljakovin in vlaknin z grahom hitro ukrotimo apetit. Tako se bo tudi zmanjšala potreba po občasnih prigrizkih. Zaradi nizkega glikemičnega indeksa je to izvrstno živilo za vse, ki se bojujejo z odvečnimi kilogrami. Živila z nizkim glikemičnim indeksom so primerna tudi za ljudi s sladkorno boleznijo, saj ne povzročajo pretiranih nihanj ravni sladkorja v krvi. Vlaknine, ki jih grah vsebuje, pa upočasnijo absorpcijo glukoze.

grahova juha
Spasiran je odličen kot namaz za različne kruhke. Ne pozabite pa tudi na juho!
Profimedia

Za dobro presnovo

Zaradi visoke vsebnosti vlaknin grah zelo ugodno vpliva na presnovo. Netopne vlaknine lajšajo iztrebljanje in nekatera bolezenska stanja, ko je sindrom lenega in razdražljivega črevesja. Vlaknine med drugim predstavljajo hrano za probiotike – koristne bakterije v našem črevesju.

Prehrana, bogata z grahom in drugimi stročnicami, naj bi opazno znižala tako skupni kot slabi holesterol. Grah pa priporočajo tudi ljudem s sladkorno boleznijo.

Posušen grah 

Če grah gojite doma, ga lahko tudi posušite. Posušen je namreč izvrsten vir molibdena. Ta razstruplja sulfite, ki jih pogosto dodajajo nekaterim živilom kot zaščitno sredstvo, da ostanejo dlje časa sveža in uporabna. Uporabimo ga lahko za pripravo smutijev, raznih juh, ki se pripravijo na hitro, pa tudi zelenjavnih omak, ki jih je treba z nečim zgostiti.

Preberite tudi: Kap vse pogostejša pri mladih. Kliknite TUKAJ!