koki1 Svet24.si

Vsega je kriv pujsek Odi

pisanje s kredo Svet24.si

Je pozabljena kreda vsestranska rešiteljica?

vesolje horoskop Svet24.si

Tedenski horoskop: ne bo šlo ne za kazen ne za ...

šarec Medvedjev1 Svet24.si

Šarec in Medvedjev: fotografija pove več kot ...

dwayne johnson Odkrito.si

Dwayne Johnson: Spregovoril o svoji poroki

Jolanda Čeplak Batagelj Njena.si

Spet srečna in zaljubljena: Novo življenje ...

Zmago Jelinčič, Monika Jelinčič Njena.si

Jelinčičevo Moniko ljubi nekdanji partner POP ...

Kako do bleščečih zob po naravni poti

Katarina Kecek, 17.08.2019 20:00:00

Vsakdo izmed nas si želi bele in sijoče zobe, točno take, kot jih vidimo v televizijskih reklamah za zobne paste. A ni vse samo v videzu. Veliko pozornosti moramo nameniti tudi ustrezni negi zob, saj dobra ustna higiena pomaga preprečiti slab zadah, bolezni dlesni in zobno gnilobo. Redna in pravilna ustna higiena varuje naše zobe tudi v poznejših letih. A sijoči zobje niso samo stvar estetike, mnoge raziskave so povezale slabo zdravje zobovja z nekaterimi resnimi boleznimi.

Delite na:
Kako do bleščečih zob po naravni poti
Brez rednih obiskov pri zobozdravniku ne bo šlo. dreamstime

Leta 2010 so raziskovalci na Univerzi v New Yorku odkrili povezavo med vnetjem dlesni in Alzheimerjevo boleznijo. Potem so podobne raziskave opravljali še na nekaterih drugih ameriških univerzah. Raziskovalna skupina na univerzi Harvard je našla trdne dokaze za povezavo med boleznijo dlesni in rakom trebušne slinavke. Prav tako so potrdili hipotezo, da obstaja ustaljena povezava med zobno higieno in različnimi obolenji srca.

dreamstime_m_103541648.jpg
Pogoj za zdrave zobe je redno in pravilno ščetkanje zob.
dreamstime

Kako so zobje povezani z našim zdravjem?

Bakterije v naših ustih se mešajo z živilskimi izdelki in beljakovinami, ki tvorijo zobne obloge. Zaradi pomanjkanja ustne higiene se vedno pojavi zobni plak, ki povzročakaries, ko kisline iz zobnih oblog po jedi napadejo naše zobe. Na začetku je zobni plak neviden, sčasoma pa postane debelejši in lahko prekrije velik del zobovja. Če teh zobnih oblog ne odstranimo, se začne plak nabirati v žlebudlesni. 

dreamstime_m_102078860.jpg
Kar se Janezek nauči, to Janez zna.
dreamstime

Nabira se predvsem na težje dostopnih površinah, kot so jamice na površini zob, grizne ploskve, stične točke ter ob zobnem vratu, dlesni in v obzobnih žepih. S poglabljanjem žleba dlesni nastane obzobni žep, kjer se plak še lažje nabira. Tam se sovražnik naših zob dobro skrije in se zaščiti pred ščetkanjem, zato kmalu pride do vnetja obzobnih tkiv. Nezdrava snov postopoma prekrije naše zobe; najprej se razraste na notranji strani zob, potem se razširi pod linijo dlesni in se oprime tudi drugih delov zobovja. Ko se snov strdi, nastane zobni kamen, ki nam lahko povzroči resne težave, vključno z boleznimi dlesni in raznimi vnetji. Vnetje dlesni je stanje, ki ga imenujemo gingivitis. Če je vnetje v blagi obliki, ga lahko pozdravimo tudi sami. Nastanek zobnih oblog in zobnega kamna je rdeči alarm za vsakega od nas, da začne bolje skrbeti za svoje zobe.

dreamstime_m_87654394.jpg
Naravno zobno kremo si lahko naredimo tudi sami.
dreamstime

OSNOVE PRAVILNEGA ŠČETKANJA

Za zdrave zobe in dlesni je treba upoštevati nekaj pravil:

- Zobe si očistite vsaj dvakrat na dan. Vzemite si čas, da delo opravite temeljito. Če boste hiteli, ne bo nič bolje.  

- Uporabite dobro zobno pasto in mehko zobno ščetko. Električne zobne ščetke lahko zmanjšajo zobne obloge in blago bolezen dlesni bolje kot ročno ščetkanje. 

- Uporabite pravilno tehniko umivanja zob: Zobno ščetko držite pod rahlim kotom in potegnite od dlesni navzdol do konca zoba. Obrišite žvečilne površine, znotraj in zunaj zoba, ne pozabite na jezik. 

- Zobno ščetko dobro sperite in jo shranite v pokončnem položaju do naslednje uporabe. Ne prekrivajte ščetke z ničimer, ker to lahko spodbudi rast bakterij. 

- Zamenjajte ščetko vsake tri do štiri mesece, v tem času se namreč ščetine obrabijo.

NAREDITE SI SVOJO ZOBNO PASTO

Ni nujno kupovati najdražje preparate za ustno higieno. Cena izdelka še ne pomeni, da bo tudi zares učinkoval. Tudi doma si lahko sami naredimo zdravo in naravno ustno vodico ter zobno pasto, s tem se izognemo agresivnim zobnim pastam in ustnim vodicam, ki so polne alkohola in drugih kemikalij. Priprava domače ustne vode je preprosta in učinkovita. Sestavine zanje so poceni in zdrave, lahko jih kupite kjerkoli. Prav tako so naravni izdelki učinkoviti pri odstranjevanju zobnega kamna in drugih bakterij iz ust. Poglejmo nekaj zanimivih receptov:

Recept 1: janež, metino olje, limona in voda. V kozarec vode zmešamo nekaj kapljic vsake sestavine ter si z mešanico speremo usta in zobe 4- do 5-krat na dan. 

Recept 2: 1/2 skodelice rožmarina, 1 skodelica svežih metinih listov in 2 skodelici vode. Vodo zavremo ter vanjo damo meto in rožmarin. Mešanico pustimo brbotati približno 15 minut in nato odcedimo. Ko se mešanica ohladi, si z njo temeljito speremo usta. Lahko tudi večkrat na dan.  

Recept 3: 7 žlic kokosovega olja, 7 žlic sode bikarbone, eterično olje klinčkov in 1,5 žlice stevie. Vse sestavine mešamo, dokler ne nastane gladka pasta. To naravno mešanico lahko uporabimo namesto navadne zobne paste. Raziskovalci so že pred leti ugotovili, da eterična olja učinkovito zavirajo nastajanje zobnih oblog, tudi na zobnih vsadkih, zavirajo pa tudi nekatere problematične bakterije v ustih, saj učinkujejo antibakterijsko. 

Recept 4: kokosovo olje in to je vse. Zjutraj damo v usta žlico ali dve kokosovega olja in ga žvrkljamo, počasi in z občutkom. Pustimo, da se snov v naših ustih topi 15 do 20 minut, potem jo izpljunemo. Kokosovo olje je ena najboljših naravnih zaščit za naše ustno zdravje. Zobozdravniki in drugi zdravstveni delavci, ki se ukvarjajo z ustno higieno, priporočajo redno uporabo kokosovega olja zaradi njegovih številnih koristi: odlično čisti ustno votlino, preprečuje nastanek kariesa ter se uspešno bori proti bakterijam. Z redno uporabo kokosovega olja bodo naši zobje tudi bolj beli. To, zdrave in sijoče zobe pa si želimo vsi, mar ne?

Objavljeno v reviji Liza/Maja št. 32, 2. 8. 2019