Igor Mikić 3 Odkrito.si

VIDEO: Igor Mikić pozira v kopalkah

Opel Corsa 24. 6. 2019 Svet24.si

VIDEO: Slovencem avto »vzelo« hrvaško morje

pajek Petisvet.si

Če se določene živali bojite, to pomeni ...

velenje jezero bobo Svet24.si

Nove podrobnosti v zvezi s smrtjo v Velenjskem ...

Masterchef Slovenija Anna Paynich Svet24.si

Njene knjige gredo za med, sedaj odhaja v tujino

booty naslovna Njena.si

Zakaj ima 80 % žensk celulit in kako ga lahko ...

tomaž bizjak izločanje Njena.si

Tomaž z oddajo spoznal, da ima lahko tudi druga ...

Joga in (ne)plodnost

Ana Kersnik Žvab, Bodi zdrava, 13.04.2019 14:01:13

Veliko parov se srečuje s težavami pri zanositvi. In na žalost nekaterim kljub vsem poskusom ne uspe. Jogijski priročnik in vadba nista namenjena zbujanju lažnih upov, a sta ustvarjena za pare, ki si želijo imeti otroka ter so za to pripravljeni preizkusiti jogijske tehnike, ki izboljšujejo plodnost.

Delite na:
Joga in (ne)plodnost
Joga Pixabay

Priročnik in vadba sta ustvarjena s pomočjo zdravstvenih strokovnjakov in ju je potrdilo veliko jogijev z vsega sveta, ki uspešno izvajajo določene programe že leta.

Definicija neplodnosti je nezmožnost reprodukcije. Pri človeku velja neplodnost kot nezmožnost spočetja po naravni poti po enem letu nezaščitenih spolnih odnosov. Po zadnjih rezultatih neplodnost prizadene okoli 10–15 odstotkov parov. Plodnost je po drugi strani razumljena kot sposobnost reprodukcije.

Včasih so za neplodnost krivili le ženske, danes pa ni več tako. Po raziskavah in preiskavah parov s težavami s plodnostjo se je izkazalo, da je neplodnost posledica težav pri enem ali drugem, včasih celo pri obeh partnerjih. Kljub vsemu je treba reševati težave s plodnostjo s pogledom na široko sliko, kar pomeni, da je vseeno težava ali ovira obeh partnerjev, ko se par odloči imeti otroke in zaradi enega od partnerjev to ni mogoče.

Komu je namenjena tovrstna joga?

- Si želite zanositi, pa nikakor ne gre?
- Se pripravljate na nosečnost?
- Si želite izboljšati plodnost in zanositi po naravni poti?
- Ne veste, kako bi prišli do rezultatov, in nobena vadba, postopek in sprememba ne prinesejo rezultatov?
- Ali si želite zanositi in ste preizkusili že vse?

Vsi, ki ste na zgornja vprašanja odgovorili pozitivno, ste v kategoriji za izvedbo joge, ki izboljšuje plodnosti. Z jogo se lahko izboljša plodnost, očisti telo in pripravi na zanositev. Vse to pa blagodejno vpliva na celostno počutje in zdravje vsake ženske. Joga za izboljšanje plodnosti izjemno dobro vpliva tudi na moške, ki se prav tako pripravljajo na zanositev.

Kaj lahko storite že danes?

Bistvenega pomena za plodnost sta tudi zdrava prehrana in zdrav življenjski slog. Čeprav danes obstaja veliko različnih načinov in metod za zdravljenje neplodnosti, sta hrana in življenjski slog izredno pomembna dejavnika, ki vplivata na plodnost. Pomembno je, da obroke prilagodite svojim potrebam, zmanjšate vnos mesa in mlečnih izdelkov ter na jedilnik dodate več svežega sadja in zelenjave. Prav tako je dokazano, da so zdrave maščobe pomembne v vaši prehrani, saj povečujejo plodnost pri obeh spolih, pri čemer se poudarja vnos maščobnih kislin omega-3. Pri zdravem načinu življenja se svetuje, da najdete načine, da se umirite, dovolj spite, razmišljate pozitivno in tudi da se dovolj gibljete. Več o sproščanju, pravilnem dihanju in drugih prijemih za umiritev misli in sprostitev telesa ter pravilnega gibanja v naslednjih poglavjih.

Če kadite ali uživate alkohol, se temu čim prej odpovejta oba, saj to vpliva na plodnost. Dokazano je, da so semenčice pri kadilcih pogosto poškodovane, medtem ko alkohol vpliva na ejakulacijo. Pri tem bodite tudi pozorni na vnos teina in kofeina: pri vsem sta potrebna zmernost in zdrav odnos do substanc, ki vplivajo na plodnost in zanositev.

Kobra
Bhudžangasana

Položaj je poimenovan po kobri zaradi značilnega dviga zgornjega dela telesa in glave, podobno kot pri kači.

Položaj kobre blagodejno masira notranje organe, med drugim tudi rodila, saj pospeši prekrvitev v tem predelu.

Položaj izredno dobro vpliva tudi na ledvice in delovanje ščitnice, kar lahko prispeva k boljši plodnosti.

Izvedba: Lezite na trebuh. Roke postavite tako, da bodo dlani pod rameni. Čelo je na tleh. Naredite globok vdih in se dvignite navzgor v položaj. Iztegnite roke, a ne do konca, vedno naj bodo malo pokrčene. Ramena potisnite navzdol, da so čim bolj stran od ušes. Stopala so sproščena na tleh. Sramno kost potisnite na tla.

Opombe: Posebno pozornost posvetite ledvenemu delu. Da ne pride do bolečin v križu, potisnite boke čim bolj v tla.

Pogled: rahlo navzgor.

Obratni položaj: predklon.

Lažja verzija: manj se dvignite navzgor.

Učinki: odpravlja bolečine v bokih, pomlajuje hrbtenico, aktivira notranje organe, pospeši prekrvitev v rodilih, daje občutek samozavesti, lajša bolečine v trtici.

Mnenje mamic:

»Leta 2013 sva s partnerjem začela poskušati zanositi. Spomnim se prvih mesecev, ko sem čakala, kdaj mi bo menstruacija izostala in bom lahko z upanjem na plus naredila nosečnostni test. Na žalost se to kaj kmalu ni zgodilo. Minili so meseci in na koncu je bilo naokrog že celo leto. Po enem letu neuspeha me je ginekologinja poslala na Kliniko za neplodnost v Ljubljani. Oba s partnerjem sva šla na prvi posvet in tam so naju takoj napotili na različne preiskave. Odkrili so, da je težava pri partnerju, saj ima premalo spermijev, ki so povrhu še premalo aktivni. Pri meni pa naj bi bilo vse v redu. V začetku leta 2015 sva prišla na vrsto za prvi postopek umetne oploditve, tako imenovani IVF/ICSI. Seveda sem bila prepričana, da nama bo uspelo, saj sem mislila, da je z menoj vse v redu in da se bo plod pri meni obdržal. Žal pa ni bilo tako. Po dveh prenosih zarodkov ni bilo uspeha. Poleti leta 2016 sem spoznala Ano in njeno vadbo joge. Po vseh najinih neuspehih sem bila takrat odločena, da nekaj spremenim in se posvetim sama sebi. Tako sem začela obiskovati Anine vaje in sem se jih vedno zelo veselila. Počasi sem se začela poglabljati vase in bila sem odločena, da grem v naslednji prenos z novim upanjem. Jeseni leta 2016 sva šla s partnerjem v drugi postopek IVF/ICSI in tudi tokrat je bil prvi prenos žal neuspešen. Po skupaj treh neuspelih prenosih so tudi mene poslali na še eno preiskavo. Tam so ugotovili, da imam pregrado maternice in da se verjetno zarodek zaradi tega ne ugnezdi in ne obdrži. Po odstranitvi pregrade sem bila prepričana, da mi bo naslednjič uspelo. Z Ano sva se pogovarjali tudi o težavi, da s partnerjem nikakor ne moreva zanositi. Takoj mi je ponudila pomoč. Njeno znanje sem zagrabila z obema rokama in januarja leta 2017 začela izvajati tibetanske vaje, jogo in afirmacije, ki naj bi pripomogle k zanositvi. V Anin program sem verjela od samega začetka in nekako sem se začela umirjati. Vaje so mi vlile novo upanje. Pomagale so mi, da sem se povezala sama s seboj in da sem verjela v uspeh. Name je vse skupaj zelo dobro vplivalo, čeprav mi je včasih primanjkovalo časa. Bolečine v vratu so s pomočjo joge popustile, popustila je tudi napetost. V februarju leta 2017 sva šla s partnerjem polna upanja po nov lep zarodek, ki pa žal ni preživel odmrzovanja. Seveda je sledila žalost, a ta žalost se je spremenila v odločnost, da nama naslednjič res uspe. Še naprej sem izvajala program tibetanskih vaj, joge in afirmacij in spomladi leta 2017 sva šla s partnerjem pozitivno v boj za nov zarodek. Ravno en mesec pred postopkom se mi je v službi nekaj zalomilo, a ker sem sledila Aninim vajam, sem bila dovolj močna, da to ni preveč vplivalo name in da sem kljub temu pozitivno zrla v prihodnost. Konec maja 2017 sem končno zagledala težko pričakovan pozitiven nosečnostni test in takoj sem vedela, da je k takšnemu rezultatu pripomoglo tudi moje psihično stanje, ki je bilo, po zaslugi Ane, res trdno in mirno. Nosečnost preživljam umirjeno, opazujem svoje telo in se posvečam sebi. Tudi v nosečnosti občasno izvajam jogo po vajah iz Anine knjige Joga za nosečnice. Uživam v naravi in se ukvarjam s stvarmi, ki me veselijo. K takšnemu načinu me je pripravila tudi Ana. Sama stoodstotno verjamem, da nama je med drugim tudi Anin program pomagal k najini sreči. Za zanositev so se morali poklopiti vsi fizični in psihični pogoji. Zdaj pa lahko samo z veseljem čakava na najin mali čudež.«

Marija

joga-in-neplodnost-1-1-png.jpeg
Ana Kresnik Žvab: Joga in (ne)plodnost.
Revija Bodi zdrava

O delu

Knjižno delo Joga in (ne)plodnost je nastalo kot rezultat povpraševanja žensk o načinih izboljšanja plodnosti in kako zanositi. Ko sem izdala prvi priročnik Joga za nosečnice, se name niso obrnile le nosečnice in mamice, temveč tudi ženske, ki so imele težave z zanositvijo. Tako gre zahvala za to knjigo v prvi vrsti njim, saj so me s svojimi vprašanji, prošnjami in čustvenimi zgodbami pripravile do obsežne raziskave, ki se je izkazala za izredno plodovito in učinkovito.

Delo vsebuje profesionalne barvne fotografije, podroben opis asan oziroma telesnih položajev, dihalne tehnike, tehnike sproščanja in vaje za pospešitev pretoka energije po telesu. Gradivo je prilagojeno za ženske, ki želijo zanositi, in za partnerje, ki jih pri tem podpirajo. Knjiga vsebuje tudi afirmacije, s katerimi boste lažje izpopolnjevali jogijsko popotovanje na poti k spočetju otroka.

Joga in (ne)plodnost je prvi jogijski priročnik v Sloveniji, ki pomaga parom, da uspejo uresničiti svoje želje, in je izdelan na podlagi raziskav in resničnih izkušenj, s katerimi se je pisateljica srečala pri svojem poučevanju. Imena žensk in moških so izmišljena, saj avtorica spoštuje zgodbe svojih vadečih in jih je uporabila le za prikaz in navdih drugih.

Pri tem kompleksnem delu so sodelovali tudi drugi strokovnjaki, ki so dopolnili znanje s področja neplodnosti, depresije, energetskega čiščenja in drugih pomembnih tematik, ki odpirajo nove poti parom, ki želijo zanositi.

Avtorica svetuje

»Drage moje, ne čakajte več! Več o tematiki joga in plodnost si lahko preberete na blogu Yogalishes Mami Blog, ki ga najdete na spletni strani www.devayaniyogadance.com. Prav tako si lahko pridobite poseben popust na knjižno delo Joga in (ne)plodnost, ki je na voljo v predprodaji že zdaj na istem naslovu. Na voljo je tudi e-knjiga Izboljšajte plodnost – Moč jogijskih asan. Upam, da vam dela pomagajo pri izboljšanju plodnosti in zanositvi. Namaste.«

Devayani Yoga & Dance Lifestyle

Ana Kersnik Žvab je mednarodno priznana jogistka, fitnes model, plesalka, inštruktorica pilatesa, aerobike, avtorica e-knjig in knjižnih uspešnic Joga za nosečnice, Joga mami in dojenček, Joga za najmlajše, Srčna joga, Joga in (ne)plodnost.

Objavljeno v reviji Bodi zdrava št. 3, 11. 3. 2019.