burak 1-fahriye evcen Odkrito.si

Razkrito: znan je spol otroka Buraka Özçivita.

Laurie Softley Svet24.si

Poročena učiteljica glasbe seksala z dvema ...

duhovno srce Petisvet.si

Od jutri pričakujte nemogoče!

mercedes Svet24.si

Nekaj ur pred usodnim trkom je 31-letni Franjo ...

aljaz kate william Svet24.si

Slovenec, ki navdušuje tudi Kate in Williama

lasje, pričeska Najstnica.si

Ti izpadajo lasje?

franko kmetija Njena.si

Zakaj je Franko za drugo dvobojevalko izbral ...

Dobro počutje

10 zlatih pravil pitja vode

Lara Jelen, Maja, 01.11.2018 14:01:23

Voda je vir življenja, in kadar je ima naše telo dovolj na zalogi, deluje z bistveno večjo lahkoto.

Delite na:
10 zlatih pravil pitja vode
Če se po kozarec vode odpravite šele, ko začutite žejo, delate veliko napako. Revija Maja

To občutimo z boljšo koncentracijo, lepšo kožo in dobrim počutjem nasploh. Vendar pa ni vseeno, kdaj in kako jo pijemo. Medtem ko bi moral biti kozarec vode pred spanjem obvezen, je denimo pitje tekočine takoj po obroku izredno slaba navada. Iz znanj, ki nam jih ponujata sodobna medicina in ajurveda, smo za vas pripravili deset zlatih pravil pitja vode.

1. Pijte, ko niste žejni. Če se po kozarec vode odpravite šele, ko začutite žejo, delate veliko napako. Žeja je namreč že prvi znak dehidracije telesa, je torej alarmna lučka, ki opozarja, da naše telo obratuje na hlape. Omenjenemu simptomu se v nadaljnji fazi pridružijo še suha usta, glavobol, suha koža in utrujenost. Kadar se vas loti glavobol, zato najprej pomislite, ali ste popili dovolj tekočine. V dehidriranem telesu se začnejo nabirati toksini, to pa dodatno obremeni ledvice. Vsemu temu se je veliko lažje izogniti, če imamo pri sebi vedno stekleničko vode, ki nas bo spomnila, da moramo piti, še preden nas bodo možgani na to opozorili z neprijetnimi posledicami dehidracije. Na dejstvo, da pijete premalo vode, dodatno opozarja barva urina, ki je pri dehidraciji močno rumene oziroma temnejše barve.

Preberite tudi: Pomen darovanja za ledvične bolnike. Kliknite TUKAJ!

2. Ne zamenjujte lakote z žejo. Občutek lakote nas lahko včasih v resnici opozarja na to, da smo žejni, zato vedno poskusimo najprej spiti kozarec vode in šele nato »napadimo « hladilnik. Tudi če smo dejansko lačni, nam bo kozarec vode, ki smo ga spili pred obrokom, že delno zapolnil trebuh, kar bo zmanjšalo verjetnost, da bi se med obrokom prenajedali. Sploh če se bojujete z odvečnimi kilogrami, je to odlična in najpreprostejša metoda, da se boste prej počutili siti in boste pojedli malo manj kot sicer.

3. Pitje med obroki in takoj po njih je prepovedano! Čeprav to počne marsikdo, pitje vode med obrokom in pol ure po njem ni priporočljivo. S takšnim početjem namreč škodujemo prebavi in vsrkavanju hranilnih snovi v telo. Tekočina, ki jo pijemo med uživanjem obroka, v želodcu razredči prebavne kisline in sokove, to pa ovira pravilno razgradnjo živil. Ker se kislost s takšnim početjem znižuje, se upočasni proces prebave, kot posledica pa se lahko pojavijo napihnjenost ter druge prebavne težave.

4. Pijte sede in po požirkih. V ajurvedi opozarjajo, da delamo ljudje veliko napako, kadar pijemo stoje, saj so takrat naše trebušne mišice napete in voda ne more doseči svojega pravega namena. Ravno tako velika napaka je pitje vode na dušek, ker pri tem voda dobesedno pade v želodec. Vodo je treba piti počasi in po požirkih, da jo ima telo čas razporediti po telesu, medtem ko lahko prevelika količina na hitro popite vode povzroči celo bolečine v želodcu.

5. Hladna voda je šok za telo. Vsaj tako trdijo v ajurvedi, medtem ko v sodobni medicini glede tega niso povsem enotnega mnenja. Kadar pijemo hladno vodo, jo mora telo, preden jo lahko uporabi, segreti na telesno temperaturo, medtem ko bi mu bilo to delo prihranjeno, če bi že prvotno pili mlačno vodo. Morda ste že slišali za trditev, da je hladna voda priporočljiva med športno aktivnostjo, saj naj bi ohladila telo, vendar se na to ne gre zanašati. Ker mora zaradi vadbe že tako pregreto telo zagnati mehanizme, ki bodo popito hladno vodo segreli, se navadno zgodi, da nam je na koncu še bolj vroče, kot bi nam bilo, če bi tudi med vadbo in po njej pili nekoliko toplejšo (a ne vročo!) vodo. Za nameček pitje hladne vode ovira pravilno delovanje prebavnega sistema, saj telo vso svojo energijo porabi za urejanje telesne temperature, namesto da bi se osredotočilo na pravilno prebavo in absorpcijo hranilnih snovi.

6. Prva stvar, ki jo zjutraj storite. Nadvse priporočljivo je, da zjutraj, takoj ko se zbudite, spijete kozarec vode. Ker ponoči med spanjem ne pijemo, je telo ob prebujanju nekoliko dehidrirano, zato ga moramo nujno čim prej oskrbeti z vodo. To je praksa, ki jo vsesplošno priporočajo, ne samo v ajurvedi in zahodni medicini. Tudi Japonci so prepričani, da jim kozarec vode takoj zjutraj med drugim pomaga odpravljati glavobol, slabo razpoloženje, mravljinčenje udov, preprečevati upad mentalnih funkcij in še bi lahko naštevali. Prav nič se ne motijo, kozarec popite vode takoj zjutraj osveži telo in aktivira notranje organe, da lažje začnemo dan.

7. Zadnja stvar, ki jo naredimo pred spanjem. Pitje vode bi morala biti prva stvar, ki jo naredimo, ko se zjutraj zbudimo, in zadnja, preden zaspimo. Ali ste vedeli, da se največ srčnih kapi zgodi ravno v zgodnjih jutranjih urah? Takrat naj bi bila namreč kri najgostejša, saj med spanjem izgubimo največ vode. Težavo odpravimo tako, da zvečer pred spanjem spijemo kozarec vode. Tako se bo telo med spanjem tudi lažje regeneriralo.

8. Balzam za srce. Ne samo zvečer in zjutraj, tudi sicer naše srce, tako kot drugi organi v telesu, potrebuje vodo. V študiji ameriškega inštituta za epidemiologijo so ugotovili, da pet kozarcev popite vode na dan zmanjša tveganje za smrt zaradi srčnega infarkta kar za 41 odstotkov. Primerjavo so naredili s tistimi, ki so na dan popili le dva kozarca vode.

9. Preprečite mačka. Na vodo nikar ne pozabite, kadar se z družbo odpravite na kozarček ali dva (ali več) alkoholne pijače. Že en kozarec vina ali piva prispeva k dehidraciji telesa, kadar pa je takšnih kozarcev še več, nas naslednji dan obišče neprijeten maček. To lahko preprečite, če za vsak kozarec popitega alkohola spijete kozarec vode, ki bo telo sproti hidriralo in preprečevalo škodo, ki jo povzroča pitje alkoholnih pijač.

10. Sok ni voda! Nobena druga tekočina ne more vašemu telesu koristiti toliko kot voda, zato je nikar ne enačite s sokovi ali, še huje, s sladkimi gaziranimi pijačami, ki tako kot kava le še dodatno dehidrirajo telo. Voda telesu pomaga pri vseh opravilnih funkcijah in je nezamenljiva. Prav nič je ne more nadomestiti.