Screenshot_2 Svet24.si

Umrl je Božidar Lapaine, hrvaški oblikovalec ...

fantka Svet24.si

Drobna zadovoljstva vodijo v prostor neskončnih ...

1663812312-036mv Necenzurirano

Kakšna stavka? Največja zasebna klinika podira ...

janez janša, shod Reporter.si

Kdo ima koga za norca? Janša, večkrat v ...

kozelj ronaldo Ekipa24.si

250 evrov kazni za Janeza, kar pa ne bo šlo iz ...

Ena zadnjih fotografij kralja Karla III., na njegovem obrazu je videti žalost in trpljenje Odkrito.si

Razpad monarhije? Veriga sramotnih neresnic

novak djokovic Ekipa24.si

Je zaradi tega počilo med Đokovićem in ...

Kolumna
Preboj

Preboj

Simon Kardum, Vklop, 11.11.2017 13:30:17

Televizija Slovenija, natančneje njen dokumentarni oddelek, se že nekaj let intenzivno posveča prvi svetovni vojni.

Delite na:

Ne brez razloga. Stote obletnice prve svetovne morije se je vredno vedno znova spomniti, vsaj toliko kot druge, kajti takrat se je začel rušiti svetovni red, ki ga živimo danes. Čeprav se zdi, da so takratne žrtve (navadna raja, kanon futer) v naravna grobišča na vkopanih frontnih linijah padala zaman, so, ne glede na sodobne drugačne vojaške taktike in ubijalske tehnologije, nameni vojskovanja identični. Namreč, kako se dokopati do še več ozemlja in prigrabiti še več bogastva. V imenu kraljev, diktatorjev ali kapitalistov.

Posebej občutljiva in zgodovinsko pomembna je bila soška fronta in prav tej večletni moriji ob smaragdni reki je scenarist in režiser Valentin Pečenko posvetil celovečerni dokumentarec. Obeležje je bilo natančno načrtovano in TVS kot glavni producent je filmček premierno predvajala ob stoletnici »čudeža pri Kobaridu«, zmagovitega preboja nemških in avstro-ogrskih sil in neslavnega poraza italijanskih, ki so se po nekaj dneh bliskovite ofenzive razbežale vse do Piave. Dokumentarec temelji na preobloženih komentarjih različnih srednjeevropskih vojaških strokovnjakov, redkih arhivskih filmskih posnetkih in fotografijah in spretno predelanih vizualnih živih gradivih (recimo rekonstruirane bitke pri Kolovratu). Vmes avtorji poskrbijo za turistične razglednice, posnetke iz zraka in zraven pripustijo nekaj (tudi mlajših) obiskovalcev znamenitosti na »Poti miru«, od Kobariškega muzeja, nemške kostnice v Tolminu in fašistične v Kobaridu, prav tiste, ki jo je ob otvoritvi obiskal sam Duce.

V bistvu Čudež pri Kobaridu predstavlja preveč tistega, kar že poznamo, s promocijo pacifizma vred. V dejstvih, ki bi prepričljivo razložila prvi uspešni primer bliskovite vojne v gorah, pa mu zmanjka konkretnosti. Žal. Bil bi lahko odličen izvozni artikel.